تمامی مطالب

حضور پرقدرت «هالووین» در باکس‌آفیس؛ فیلم‌ترسناکی که به رکورد ونوم نزدیک شد

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

فیلم سینمایی «هالووین» به کارگردانی دیوید گوردون گرین از هفته گذشته اکران خود را در بیش از ۳۹۰۰ سالن آغاز کرده است. در حالی که استودیوی یونیورسال به عنوان توزیع‌کننده این فیلم ترسناک پیش‌بینی می‌کرد فروش افتتاحیه کمی بیش از ۵۰ میلیون دلار باشد، بررسی فروش در روز پنجشنبه نشان می‌دهد فیلم بیش از تصور قبلی با استقبال مخاطبان مواجه شده و احتمالا افتتاحیه‌ای نزدیک به ۷۰ میلیون دلار خواهد داشت.

انتظار می‌رود مجموعه فروش فیلم در سه روز جمعه، شنبه و یک‌شنبه حدودا به ۷۰ میلیون دلار برسد تا هالووین دومین افتتاحیه بزرگ تاریخ در ماه اکتبر و دومین افتتاحیه بزرگ یک فیلم ترسناک با درجه‌بندی R (پس از فیلم It که سال گذشته اکران شد) را تجربه کند.

همین چند هفته پیش بود که فیلم ابرقهرمانی ونوم با افتتاحیه‌ ۸۰ میلیون دلاری، رکورد فروش اولین آخرهفته در ماه اکتبر را شکست. حال بر خلاف انتظار، هالووین هم فروشی نزدیک به این اثر ابرقهرمانی خواهد داشت تا اکتبر امسال برای سینماهای آمریکا بسیار پربار و رکوردشکن باشد.

هالووین یازدهمین و جدیدترین فیلم سینمایی در مجموعه فیلم‌های هالووین است. اولین اثر سینمایی در این مجموعه ساخته جان کارپنتر در سال ۱۹۷۸ اکران شد و آخرین اثر این مجموعه (Halloween II) در سال ۲۰۰۹ اکران شده بود.

جدیدترین فیلم در مجموعه هالووین شب پنجشنبه پیش‌نمایش فوق‌العاده‌ای را در بیش از ۳۲۰۰ سالن تجربه کرد. این پیش‌نمایش ۷.۷ میلیون دلاری نوید یک افتتاحیه بسیار موفق را برای این فیلم ترسناک می‌دهد. برای توضیح بیشتر ماجرا، فیلم سینمایی راهبه (The Nun) که موفق شد افتتاحیه ۵۳.۸ میلیون دلاری را تجربه کند، در پیش‌‎نمایش روز پنجشنبه خود ۲ میلیون دلار کمتر از هالووین فروخته بود. با این اوصاف انتظار می‌رود مجموعه فروش فیلم در سه روز جمعه، شنبه و یک‌شنبه حدودا به ۷۰ میلیون دلار برسد تا هالووین دومین افتتاحیه بزرگ تاریخ در ماه اکتبر و دومین افتتاحیه بزرگ یک فیلم ترسناک با درجه‌بندی R (پس از فیلم It که سال گذشته اکران شد) را تجربه کند.

در کنار نکات ذکرشده یکی از سایت‌های بلیت فروشی آنلاین با نام Fandango ذکر کرده تعداد بلیت‌های فروخته شده برای فیلم ترسناک هالووین در یک بازه زمانی مشابه از تعداد بلیت‌هایی که برای فیلم راهبه فروخته شده بود پیشی گرفته است.

به نظر می‌رسد برای تحلیل موفقیت احتمالی هالووین به زمان بیشتری نیاز باشد و پس از اعلام رسمی آمار باکس‌آفیس بتوان بیشتر درباره دلایل فروش خوب فیلم نوشت. بد نیست به این نکته هم اشاره شود که برخورد منتقدان با فیلم هم چندان بد نبوده است. هالووین در وبسایت متاکریتیک با ۳۲ نقد مثبت، ۱۲ نقد میانه و ۲ نقد منفی نمره متای ۶۸ گرفته است و در مجموع منتقدان را راضی کرده. بررسی وبسایت راتن تومیتوز هم نشان از رضایت ۸۰ درصدی منتقدان نسبت به این فیلم سینمایی دارد.

The post حضور پرقدرت «هالووین» در باکس‌آفیس؛ فیلم‌ترسناکی که به رکورد ونوم نزدیک شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا