تمامی مطالب

انتقادات تند «هومن حاجی عبداللهی» از صدا و سیما

هومن حاجی عبداللهی که این روزها تمام تمرکزش را بر روی بازیگری گذاشته، درباره علت خداحافظی‌ از حوزه اجرا، حذف عروسک «پنگول» و همچنین ساخت سریال «پایتخت» اظهارنظر کرد.

این بازیگر و صداپیشه در پاسخ به این پرسش که چرا دیگر در برنامه کودک حضور ندارد و علت حذف عروسک محبوب پنگول از این برنامه چیست؟ توضیح داد: روزهایی که کار اجرا می‌کردم هر از چند گاهی گریزی به بازیگری می‌زدم اما در حال حاضر همه توانم بازیگری است و دیگر قصد همکاری به عنوان مجری با برنامه کودک را ندارم.

او ادامه داد: پیش از این هدفم بازیگری بود و برنامه «رنگین کمان» هم خستگی مفرطی برایم بود. هشت سال در آنجا کار کردم، هشت تا ۳۶۵ روز برنامه زنده و مستقیم اجرا کردم. از بی‌مهری‌ها، اعمال‌نظرهای غیرتخصصی، مسائل مالی و … خسته شده بودم. هشت سال کار کرده بودم و از سال پنجم به بعد هنوز طلب داشتم؛ البته این مساله ارتباطی به تهیه‌کننده نداشت و مشکل تلویزیون بود.

او گفت: متاسفانه تلویزیون برای هنرمندانش نه درست هزینه می‌کند، نه فکر درست و حسابی دارد و نه نظری می‌دهد که صائب باشد؛ بنابراین عطای کار را به لقایش بخشیدم.

حاجی عبداللهی درباره عروسک «پنگول» نیز با یادآوری اینکه این عروسک در آرشیو صداوسیما خاک می‌خورد، گفت: این عروسک به نام من و تهیه‌کننده ثبت شده است و کسی هم حق تصرف آن را ندارد. ما می‌توانیم حتی به فعالیت‌مان با عروسک پنگول در بیرون از تلویزیون ادامه دهیم اما فعلا ترجیح دادیم کار نکنیم و کارهای دیگری داریم. شاید هم اگر نگاه مدیران محبت‌آمیزتر شود این عروسک به تلویزیون برگردد.

هومن حاجی عبداللهی و محسن تنابنده در «پایتخت»

او درباره ویژگی‌های کاراکتر این عروسک گفت: پنگول زبان تند و تیز و انتقادی داشت اما کودک بود و اشتباه و بی‌ادبی هم می‌کرد و آنقدر جا باز کرده بود که مخاطب بزرگ و کوچک داشت. خود پنگول نامه‌ای از یک سرهنگ بازنشسته خواند که برایش نوشته شده بود که خیلی دوستش داشت اما به هر حال دوام نیاورد. ما نیز آنقدر خسته شدیم و به ما بی‌مهری شد که این اتفاق افتاد.

این بازیگر در ادامه با بیان اینکه مدیران صدا و سیما نیز باید به هنرمندان اعتماد داشته باشند و به تفکر بقیه هم احترام بگذارند، گفت: تلویزیون این روزها با رکودی مواجه است و فقط «پایتخت» چاره درمان نیست. آن وقت مخاطب سالی یک بار تلویزیون را می‌بیند.

حاجی‌عبداللهی درباره رویکرد تلویزیون در قبال ساخت برنامه‌های کودک و نوجوان همگام با بازگشایی مدارس، گفت: من اگر مسؤول بودم کارهایی را انجام می‌دادم و الان نیز فایده‌ای ندارد که بگویم تلویزیون چه کند و چه نکند چون گوش نمی‌کند. تلویزیون متاسفانه کار خودش را می‌کند. تنها راهش این است که تلویزیون چهره‌های محبوب کودکان را برگرداند. برنامه‌هایی از جنس «محله برو بیا» و … مخاطب را پای تلویزیون نگه می‌داشت و اینترنت و ماهواره‌ای هم در کار نبود. اما در حال حاضر با وجود شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی و اینترنت باز هم می‌شود کارهایی انجام داد که مخاطب را پای تلویزیون بنشاند. باید برنامه‌هایی مثل «دورهمی»، «خندوانه» و «پایتخت» ساخته شوند و از این گونه فکرها خرج شود.

حاجی عبداللهی در این زمینه تاکید کرد: تلویزیون باید به دنبال چهره‌های خاطره‌انگیز باشد و زمان مشخصی را که به ساعات فراغت بچه‌ها نزدیک‌تر باشد، به حضور چهره‌های محبوب کودکان اختصاص دهد.

این بازیگر در پایان درباره ساخت «پایتخت» نیز توضیح داد: هنوز هیچ خبری از ساخت «پایتخت» نیست و جلسه‌ای در ارتباط با ساخت آن برگزار نشده است؛ ضمن اینکه الان همه سر کار دیگری هستند. برای مثال محسن تنابنده سر یک کار سینمایی است، سیروس مقدم مشغول ساخت سریال دیگری است، احمد مهران‌فر در سریال نمایش خانگی فعالیت می‌کند و خود من نیز در یک کار سینمایی مشغول هستم و دوستان دیگر نیز همین طور. بنابراین هنوز خبری از «پایتخت» نشده است.

هومن حاجی عبداللهی از حضورش در فیلم سینمایی «سامورایی در برلین» به نویسندگی و کارگردانی محمد نادری و تهیه کنندگی ابوالفضل صفاری خبر داد و گفت: در این فیلم بازیگرانی چون حمید فرخ‌نژاد، گوهر خیراندیش، مهدی ژوله، میرطاهر مظلومی و … حضور دارند.

منبع :ایسنا

نوشته انتقادات تند «هومن حاجی عبداللهی» از صدا و سیما اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا