تمامی مطالب

اصغر فرهادی «همه می‌دانند» را در ایران اکران نمی‌کند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

فیلم همه می‌دانند اصغر فرهادی به عنوان فیلم افتتاحیه پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم آنتالیا به نمایش درآمد. فیلمی که گویا قرار نیست در ایران اکران شود. اصغر فرهادی در آیین نمایش فیلمش در جشنواره آنتالیا حضور پیدا کرد و بعد از آن به سوال‌های مخاطبان پاسخ داد.

مسئولان سینمای ترکیه از قبل اعلام کرده بودند که می‌خواهند جشنواره فیلم آنتالیا را تبدیل به یکی از مهم‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های سینمایی بکنند و دعوت از اصغر فرهادی، کارگردان برنده دو جایزه اسکار اولین گام است. اما خبر مهم برای ما این است که فرهادی در جلسه پرسش و پاسخ بعد از نمایش فیلم اعلام کرد که امکان نمایش فیلم «همه می‌دانند» در ایران وجود ندارد. پیش از این ابراهیم داروغه‌زاده رییس اداره نظارت و ارزشیابی گفته بود که فرهادی فیلمش را برای اکران به ارشاد ارائه نداده و تقاضای اکران نکرده است و بعد از آن هم شنیده شد که در صورت تقاضای فرهادی با فیلم مثل بقیه فیلم‌های خارجی برخورد خواهد شد. اما حالا خود فیلمساز می‌گوید که امکان نمایش فیلمش در ایران به دلیل پوشش بازیگران وجود ندارد و واقعا هم تقاضایی برای اکران نداده است. او گفت: «فیلم «همه می‌دانند» را بخاطر لباس بازیگران نمی‌توانم در ایران نمایش بدهم.»

پیش‌تر فیلم «کپی برابر اصل» عباس کیارستمی با وجود اینکه در ایتالیا فیلمبرداری شده بود و بازیگر نقش اولش هم ژولیت بینوش بود، بعد از کمی حرف و حدیث در گروه هنر و تجربه ایران اکران محدودی داشت.

پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم بازیگران فیلم اصغر فرهادی هستند. فیلم داستان زنی اسپانیایی را روایت می‌کند که سال‌هاست همراه همسر آرژانتینی‌اش در آرژانتین زندگی می‌کند و حالا برای عروسی خواهرش به اسپانیا بازگشته که اتفاقاتی باعث ایجاد بحران‌هایی در زندگی‌اش می‌شود.

فرهادی در ابتدای جلسه مطبوعاتی فیلم «همه می‌دانند» در آنتالیا گفت که در بدو رسیدن چمدان‌هایش را در فرودگاه گم کرده بود. فرهادی گفت: «من به دفتر رییس فرودگاه رفتم در حالی که او داشت پیام‌های تلفن همراهش را چک می‌کرد. مشکلم را برای او توضیح دادم و فکر می‌کردم به من گوش می‌دهد اما او نشسته بود و به پیام‌هایش زل زده بود. این موقعیت در ذهن من الان تبدیل به یک داستان شده که ممکن است در آینده نزدیک آن را بسازم.»

البته درنهایت گویا دو روز بعد چمدان‌های فرهادی به دست او رسیده است.

فرهادی در صحبت‌هایش گفت علیرغم اینکه مردم فکر می‌کنند شاید کار با بازیگران خارجی متفاوت باشد اما عشق و نفرت در همه جای جهان یکسان هستند. احساسات هم مشابه همدیگرند. فقط راهی که احساسات با آن ابراز می‌شود تفاوت دارد. اصغر فرهادی که پیشینه تئاتری دارد در این جلسه گفت که در آینده یک روز به صحنه تئاتر برخواهد گشت.

تریلر فیلم همه می‌دانند را می‌توانید از دکمه پایین دانلود کنید.

دانلود تریلر فیلم همه می‌دانند اصغر فرهادی

The post اصغر فرهادی «همه می‌دانند» را در ایران اکران نمی‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا