تمامی مطالب

کارتون نوستالژیک؛ روز اول پاییز سر کلاس درس بچه‌های مدرسه والت

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

یکی از خاطرات دوران مدرسه بچه‌های دهه شصتی کارتون بچه‌های مدرسه والت است. شرح حال بچه‌های یک مدرسه ایتالیایی که مثل هر مدرسه‌ای شاگرد زرنگ داشتند و شاگرد تنبل و اتفاقات حول زندگی و ماجراهای این دانش‌آموزان در مدرسه و بیرون آن شکل می‌گرفت.

تاریخ ساخت خالقان کشور سازنده
۱۹۸۱ میلادی ریوزو ناکانیشی(نویسنده)/ایجی اکابا(کارگردان) ژاپن

داستان انیمیشن در قرن نوزدهم ایتالیا اتفاق می‌افتاد. پسر نوجوانی به نام انریکو بوتونی دفتر خاطراتی دارد که در حقیقت همه قصه‌های اپیزودهای انیمیشن از روی خاطرات او روایت می‌شوند. پسرها تازه اول نوجوانی هستند؛ معصوم و حساس. معلم قبلی‌شان که خانم مهربانی بوده رفته و حالا یک آقا معلم جدی جایگزینش شده. اول کار بچه‌ها در مقابل آقای پربونی گارد می‌گیرند اما کم‌کم متوجه می‌شوند که او چه معلم خوبی است و آقای پربونی هم نقش معلم و هم مرشد و راهنما را برایشان بازی می‌کند.

چیزهایی که درباره‌ کارتون بچه‌های مدرسه والت نمی‌دانید

  • این انیمه تلویزیونی ۲۶ اپیزودی اقتباسی از یک رمان ایتالیایی به نام «خاطرات پسر مدرسه‌ای ایتالیایی» نوشته ادموندو دی امیچی است.
  • اسم انیمیشن به ژاپنی «داستان کورو، مدرسه عشق» بود.
  • موسیقی اصلی کارتون را کاتسوهیسا هاتوری ساخته ‌است که اگر آن را روی تیتراژ بشنوید متوجه می‌شوید با موسیقی خاطره‌انگیزی که ما از این انیمیشن می‌شناسیم تفاوت زیادی دارد. مشخص است که یک ملودی دیگر را روی تیتراژ «بچه‌های مدرسه والت» قرار داده بودند.
  • یکی از نکات ویژه انیمیشن «بچه‌های مدرسه والت» دوبله درجه یک آن است. پرویز نارنجی‌ها با صدای بم و جدی‌اش به جای آقای پربونی صحبت می‌کرد. صداپیشه انریکو که قهرمان قصه بود مینو غزنوی است. آن سال‌ها مینو غزنوی به جای پسربچه‌های خیلی از انیمیشن‌ها صحبت می‌کرد. مهوش افشاری به جای فرانچی پسربچه شر مدرسه حرف می‌زد. سرپرست گویندگان و مدیر دوبلاژ هم بهرام زند بود.
  • کمپانی سازنده انیمیشن نیپون نام داشت و انیمیشن اولین‌بار سال ۱۹۸۱ از شبکه TBS پخش شده بود. کانال‌های فرانسوی و اروپایی هم از این انیمیشن ژاپنی استقبال کرده و آن را خریدند و دوبله کردند.

The post کارتون نوستالژیک؛ روز اول پاییز سر کلاس درس بچه‌های مدرسه والت appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا