تمامی مطالب

افزایش چند برابری ابزار صداوسینما/ بیکاری ۸۰ درصدی یک صنف

دبیر انجمن «صدای سینمای ایران» ضمن اشاره به افزایش چند برابری قیمت ابزار صدابرداری و صداگذاری در سینما از وضعیت نامساعد شغلی اعضای صنف متبوع خود خبر داد.

ناصر انتظاری دبیر انجمن «صدای سینمای ایران» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرایط عوامل پشت صحنه در سینمای ایران گفت: متاسفانه به دلیل شرایط موجود در سینمای ایران ۸۰ درصد از اعضای صنف ما بیکار هستند، به‌عنوان مثال نزدیک به ۸ ماه است که پیشنهاد مناسبی برای کار نداشته‌ام.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها ۲۰ درصد از اعضای این انجمن مشغول به کار هستند و این در حالی است که معتقدم اگر کار در سینمای ایران به درستی توزیع شود، بی‌شک عوامل پشت صحنه از این رخوت و بیکاری و مشکلات اقتصادی که دارند رها می‌شوند.

دبیر انجمن صدای سینمای ایران بیان کرد: مساله بیکاری در این بخش تنها محدود به افراد گمنام یا تازه‌کار نیست و بارها شنیده‌ایم که بسیاری از صدابرداران و صداگذاران حرفه‌ای نیز مدت‌ها است بیکار هستند و به شغل‌های دیگر مانند مسافرکشی روی آورده‌اند. شنیدن این اخبار برای ما بسیار سخت است و متاسفانه به عنوان دبیر انجمن نمی‌توانم کاری برای حمایت از آنها انجام دهم.

وی تاکید کرد: این درست نیست که عده زیادی از اهالی سینما به دلیل وجود روابط و شرایط غیرحرفه‌ای و تن ندادن به این شرایط مدت‌های طولانی موفق به کار در سینما نشوند.

این صدابردار توضیح داد: انجمن صدای سینمای ایران تمام تلاش خود را می‌کند تا مشکلات صنفی موجود را برطرف کند، در همین راستا سقف و کفی برای دستمزدها قرارداده‌ایم و از اعضا خواسته‌ایم که کمتر و یا بیشتر از آن دریافت نکنند.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات ما این است که با توجه به افزایش قیمت ارز، ابزار کار ما نیز گران شده است و می‌توان گفت این قیمت‌ها به چندین برابر رسیده است، با توجه به اینکه ابزار صدابرداری و صداگذاری توسط خودمان تامین می‌شود، ما نیز نمی‌توانیم با دستمزدهای قدیمی کار کنیم.

ناصر انتظاری در پایان گفت: پیش از این کف دستمزد تعیین شده برای صدابردار ۱۵ میلیون و برای صداگذار ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود، اما متاسفانه در حال حاضر این دستمزدها قابل استناد نیست، چرا که پیشنهاد دستمزدهایی که از تهیه‌کنندگان می‌شود بسیار کمتر از آنچه که باید باشد، هست.

منبع

منبع :مهر

نوشته افزایش چند برابری ابزار صداوسینما/ بیکاری ۸۰ درصدی یک صنف اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا