تمامی مطالب

۷ نکته از هفتادمین دوره مراسم اسکار تلویزیونی

هفتادمین دوره مراسم امی هفته گذشته برگزار شد و بهترین آثار تلویزیونی یک سال اخیر مشخص شدند. مهم‌ترین شب این مراسم که Prime Time نامیده می‌شود و به برنامه‌های شبانگاهی می‌پردازد، در حالی برگزار شد که سریال کمدی «خانم میزل شگفت‌انگیز» با کسب پنج جایزه در شب پایانی پیشتاز بود؛ در حالی که سریال پرهزینه «دنیای غرب» نتوانست انتظارات را برآورده کند. در این مطلب به چند نکته از برندگان امی ۲۰۱۸ می‌پردازیم.

۱- پایان سلطه «معاون رئیس جمهور»

بخش سریال کمدی مراسم امی که در سال‌های اخیر معمولاً محل درخشش سریال طنز سیاسی «معاون رئیس جمهور» محصول HBO بود، امسال به عرصه یکه‌تازی «خانم میزل شگفت‌انگیز» محصول آمازون تبدیل شد. این سریال موفق شد در شب پایانی مراسم پنج جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول کمدی (برای ریچل بروزناهان)، بهترین بازیگر زن نقش مکمل کمدی (برای الکس بورستین)، بهترین نویسندگی و بهترین کارگردانی سریال کمدی و بهترین سریال کمدی را از آن خود کند. بدین ترتیب از نظر رأی‌دهندگان امی، «خانم میزل شگفت‌انگیز» با اختلاف چشمگیری بهترین سریال کمدی یک سال اخیر بوده است.

۲- رقابت غول‌ها

با نگاهی به کل جوایز هفتادمین دوره مراسم امی، اقتدار شبکه ‌کابلی اچ‌بی‌او و سرویس ویدئو استریم نتفلیکس مشهود است که هرکدام در مجموع موفق به کسب ۲۳ جایزه شده‌اند. آمازون و هولو هم دیگر مدعیان پخش سریال هستند که به نظر می‌رسد به مرور برای رقابت با اچ‌بی‌او و نتفلیکس در سال‌های آینده آماده می‌شوند.

۳- بازگشت «بازی تاج‌وتخت»

سریال «بازی تاج‌وتخت» که به دلیل چند ماه تأخیر در پخش فصل هفت، در دوره قبلی امی غایب بود، امسال بازگشت آرامی به عرصه رقابت داشت و مطابق انتظار موفق به کسب دو جایزه مهم شد. این سریال در رقابت با «تاج»، «سرگذشت ندیمه»، «آمریکایی‌ها»، «چیزهای عجیب»، «این ما هستیم» و «وست ورلد» موفق به کسب مهم‌ترین امی سال، یعنی جایزه بهترین سریال درام شد. دیگر جایزه «بازی تاج‌وتخت» را که به احتمال فراوان فصل آخرش به مراسم سال آینده هم نمی‌رسد، پیتر دیکلینچ بازیگر نقش «تیریون لنیستر» برای ایفای بهترین نقش مکمل مرد سریال‌های درام تلویزیونی کسب کرد. در شب مقدماتی امی هم رامین جوادی بار دیگر برای ساخت موسیقی این سریال جایزه‌اش را دریافت کرده بود.

۴- بازیگران بی‌جایزه «سرگذشت ندیمه»

در حالی که با اعلام نامزدی‌های نهایی بازیگری سریال درام، به نظر می‌رسید «سرگذشت ندیمه»، با پنج نامزدی بازیگری، مهم‌ترین شانس این بخش از جوایز باشد، دست تمام بازیگران این سریال از مجسمه امی کوتاه ماند. در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی زن، الیزابت ماس که سال گذشته امی را با اقتدار گرفته بود، امسال جایزه را به کلر فوی بازیگر اصلی سریال «تاج» محصول نتفلیکس که در نقش ملکه الیزابت درخشان ظاهر شده بود، واگذار کرد.

جوزف فاینز جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل درام را به پیتر دیکلینچ باخت و ایوان استراهاوسکی، الکسیس بلدل و آن داود، سه نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن سریال درام هم از گردونه رقابت خارج شدند تا امی به تندی نیوتون، بازیگر رنگین پوست سریال «وست ورلد» برسد.

۵- دست خالی «وست ورلد»

فهرست برندگان امسال مراسم امی نشان می‌دهد که سریال پرهزینه «وست ورلد» محصول HBO با وجود اتمام پخش دومین فصلش، هنوز نتوانسته به موفقیت مورد انتظار سازندگانش دست پیدا کند. این سریال که گفته می‌شد قرار است جای «بازی تاج‌وتخت» را بگیرد و به عنوان مهم‌ترین محصول شبکه کابلی HBO مخاطبان را راضی کند، در دومین حضور خود در رقابت امی و در شب پایانی این مراسم، پنج نامزدی در رشته‌های بهترین سریال درام، بهترین بازیگر مرد نقش اصلی درام (برای اد هریس و جفری رایت)، بهترین بازیگر زن نقش اصلی درام (برای ایوان ریچل وود) و بهترین بازیگر زن نقش مکمل درام (برای تندی نیوتون) داشت که تنها همین آخری به کسب جایزه منتهی شد.

۶- جانی ورساچه، مهمان ناخوانده امی

درحالی که کمتر کسی فکرش را می‌کرد فصل دوم از مجموعه جنایت‌های واقعی بتواند در امی حرفی برای گفتن داشته باشد، این فصل با عنوان کامل «ترور جانی ورساچه: داستان جنایی آمریکایی» موفق شد سه جایزه شب پایانی امی را به خود اختصاص دهد تا پس از «خانم میزل شگفت‌انگیز» با پنج جایزه و بالاتر از «بازی تاج و تخت» با دو جایزه، در رده دوم موفق‌ترین‌ها قرار گیرد. بهترین سریال کوتاه، بهترین بازیگر نقش اول مرد سریال کوتاه (برای دارن کریس)، و بهترین کارگردانی سریال کوتاه (برای رایان مورفی) جوایز این سریال بودند.

۷- خواستگاری روی سن

از حاشیه‌های خاص امی ۲۰۱۸ که در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه همه قرار گرفت، ماجرای خواستگاری گلن وایس، برنده جایزه بهترین کارگردانی جنگ‌های متنوع تلویزیونی برای کارگردانی «مراسم اسکار ۲۰۱۷» بود. این کارگردان که چندان هم جوان نیست، در اقدامی غافلگیرکننده پس از دریافت جایزه، نامزدش را روی سن مراسم دعوت و از او در مقابل حضار درخواست ازدواج کرد. تصاویر لبخند جیمی کیمل و خاویر باردم در این بخش از مراسم طی روزهای اخیر بسیار مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

خراسان‌نیوز

نوشته ۷ نکته از هفتادمین دوره مراسم اسکار تلویزیونی اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا