تمامی مطالب

انتقام‌جویان پس از ۲۰ هفته اکران، رکورد تایتانیک را شکست

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

در پایان هفته گذشته اکران فیلم سینمایی «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» (Avengers: Infinity War) بالاخره پس از ۱۴۰ روز به پایان رسید و توانست با فروش داخلی معادل ۶۷۸.۸ میلیون دلار و عبور از رکورد فیلم سینمایی «تایتانیک» (Titanic) به چهارمین فیلم پرفروش سینماهای ایالات متحده آمریکا در تاریخ سینمای این کشور تبدیل شود. انتقام‌جویان: جنگ ابدیت با فاصله‌ای نزدیک از رکورد فروش تایتانیک در داخل ایالات متحده عبور کرد و موفق شد با ۲۰ میلیون دلار فروش بیشتر رتبه تایتانیک را تصاحب کند. این اثر جهان سینمایی مارول در مجموع (فروش داخلی در کنار فروش خارجی) ۲ میلیارد و ۴۶ میلیون دلار فروخت و در این بخش هم چهارمین فیلم پرفروش جهان شد.

در حالی که انتقام‌جویان: جنگ ابدیت توانست بسیاری از رکوردها را جابه‌جا کند اما پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۸ جهان سینمایی مارول در داخل ایالات متحده فیلم «پلنگ سیاه» (Black Panther) اثر رایان کوگلر بود. فیلمی که توانست با فروشی بیش از ۷۰۰ میلیون دلار به سومین فیلم پرفروش داخلی آمریکا در تاریخ تبدیل شود. به این ترتیب سال ۲۰۱۸ برای سینمای آمریکا از نظر تجاری سال بسیار موفقی ارزیابی می‌شود؛ سالی که شاهد تغییر در رده‌بندی پرفروش‌ترین‌های تاریخ بودیم و در این تغییرات نقش فیلم‌های ابرقهرمانی مارول انکار ناپذیر است.

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» بالاخره پس از ۱۴۰ روز به پایان رسید و توانست با فروشی معادل ۶۷۸.۸ میلیون دلار و عبور از رکورد فیلم سینمایی «تایتانیک» به چهارمین فیلم پرفروش سینماهای ایالات متحده آمریکا در تاریخ سینمای این کشور تبدیل شود.

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که در حال حاضر فیلم سینمایی «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (Star Wars: The Force Awakens) با فروشی بیش از ۹۳۶ میلیون دلار در صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ ایالات متحده آمریکا قرار دارد. فیلم‌های «آواتار» (Avatar) و پلنگ سیاه به ترتیب با رقم‌های ۷۶۰ و ۷۰۰ میلیون دلار فروش در رتبه‌های دوم و سوم این جدول قرار گرفته‌اند.

وضعیت جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما در جهان کمی متفاوت است و این بار آواتار با فروش ۲ میلیارد و ۷۸۸ میلیون دلاری در صدر قرار گرفته، در حالی که تایتانیک با ۲ میلیارد و ۱۸۷ میلیون دلار فروش و جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد با ۲ میلیارد و ۶۸ میلیون دلار فروش رتبه‌های دوم و سوم را اشغال کرده‌اند.

به هر حال انتقام‌جویان: جنگ ابدیت توانسته پس از پایان اکران در هر دوی این جداول رتبه چهارم را به خود اختصاص دهد. گرچه جنگ ابدیت و پلنگ سیاه هر دو توانستند در داخل ایالات متحده تایتانیک را پشت سر بگذارند اما رسیدن به رکورد فیلم‌های جیمز کامرون در سطح جهان، کاری است بسیار دشوار.

The post انتقام‌جویان پس از ۲۰ هفته اکران، رکورد تایتانیک را شکست appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا