تمامی مطالب

باکس آفیس؛ غارتگران به گیشه حمله کردند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

فیلم غارتگر (The Predator) موفق شد در گیشه‌های داخلی آمریکا فیلم «راهبه» را کنار بزند و صدرنشین جدول فروش شود. «غارتگر» ساخته شین بلک در باکس آفیس هفته گذشته به رقم نه چندان دلگرم‌کننده ۲۴ میلیون دلار رسید در حالی که در ۴۰۳۷ سالن روی پرده رفته بود. اما همین رقم به سادگی کافی بود تا فیلم صدرنشین گیشه فروش شود. اما به اندازه‌ای نبود که بتواند جایگاه پرفروش‌ترین افتتاحیه این سری فیلم‌ها را از آن خودش کند. همچنان با اختلاف فیلم اول «غارتگر» که در سال ۲۰۱۰ اکران شد، با ۲۴.۷ میلیون دلار بیشترین فروش افتتاحیه را در این سری دارد. البته دو فیلم «بیگانه علیه غارتگر» (Alien vs. Predator) را جزو این سری به حساب نیاوردیم.

فیلمی که این هفته کنار «آسیایی‌های ثروتمند دیوانه» قرار گرفته، «ریک پسر سفیدپوست» (White Boy Rick)، کمدی جنایی ساخته کارگردان ناشناخته یان دمانج با حضور بازیگر شناخته‌شده‌ای چون ماتیو مک‌کاناهی است.

خارج از مرزهای آمریکای شمالی فیلم «غارتگر» ۳۰.۷ میلیون دلار فروش داشته است. فیلم باید در گیشه‌ها بهتر از این عمل کند تا با بودجه تولید ۸۸ میلیون دلاری به سود برسد.

«غارتگر» فیلم اکشن ماجراجویانه ترسناکی است که داستان یک پسر جوان را روایت می‌کند. پسر به طرز تصادفی باعث می‌شود که کشنده‌ترین شکارچیان جهان به زمین بازگردند و فقط یک گروه از سربازان قدیمی حالا بازنشسته شده و یک معلم علوم بدخلق غمگین می‌توانند از نابودی نوع بشر جلوگیری کنند.

منتقدان اصلا این فیلم را تحویل نگرفتند. امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک ۴۹ از ۱۰۰ است. منتقد توتال فیلم گفته تنها نکته‌ای که فیلم «غارتگر» به درستی به آن دست پیدا کرده سرعت و ریتم است. سرعت بی‌امان فیلم به شما اجازه نمی‌دهد که دچار رخوت و خستگی شوید. اما ایندی‌وایر تاکید می‌کند شوخ‌طبعی ضعیف کارگردان و طرح داستانی که درست پرداخت و بسط داده نشده باعث می‌شود که مردم تا حد مرگ کسل شوند. بیشتر منتقدان از خط داستانی احمقانه فیلم انتقاد کرده‌اند و این که فیلم هیچ ریشه‌ای ندارد و کاملا بی‌ارزش است.

فیلم «راهبه» از کمپانی برادران وارنردر هفته دوم فروش فقط ۱۸ میلیون دلار فروخت و به رده دوم جدول سقوط کرد. فروش این فیلم در آمریکا به ۸۵ میلیون دلار رسیده است. فیلم به موفقیتش در گیشه‌های خارج از آمریکا ادامه می‌دهد و این هفته هم در بازار جهانی ۳۳ میلیون دلار فروش داشته است تا فروش جهانی‌اش را به ۲۲۸ میلیون دلار برساند. «راهبه» ساخته کورین هاردی هم فیلم ضعیفی است که می‌خواهد بخشی از جهان فیلم‌های «احضار» (Conjuring) باشد ولی انگار در آن هزارتو گم می‌شود. فیلم درباره کشیشی با گذشته تاریک است که همراه با یک راهبه تازه‌کار از طرف واتیکان برای تحقیق در مورد ربوده‌شدن چند راهبه به رومانی فرستاده می‌شود.

فیلم یک لطف ساده با بازی آنا کندریک و بلیک لایولی نظر منتقدان را تا حدودی جلب کرده است.

«یک لطف ساده» (a Simple Favor) فیلم تازه‌وارد جدول فروش است که در اولین آخر هفته اکرانش از ۳۱۰۲ سالن سینما توانسته به فروش ۱۶ میلیون دلاری برسد. درام جنایی پل فیگ که او را برای کمدی «ساقدوش‌ها» می‌شناسیم میان فیلم‌های باکس آفیس از موقعیت بهتری برخوردار است.

امتیاز متاکریتیک این فیلم ۶۸ از ۱۰۰ است و آنا کندریک و بلیک لایولی بازیگرانش هستند. داستان یک مادر وبلاگ‌نویس که درباره ناپدید شدن ناگهانی دوست قدیمی‌اش تحقیق می‌کند و می‌خواهد راز پشت این ماجرا را کشف کند. به گفته منتقدان فیلم پر از جلوه‌های زیباست؛ از موسیقی فرانسوی جذاب آن بگیرید تا قاب‌های درخشان که مخاطب را تا انتها مجذوب می‌کند. شاید چرخش‌های داستانی فیلم زیادی متداول به نظر برسند اما درنهایت این فیلمی سبک‌بار و سرگرم‌کننده است.

فیلمی که این هفته کنار «آسیایی‌های ثروتمند دیوانه» قرار گرفته، «ریک پسر سفیدپوست» (White Boy Rick)، کمدی جنایی ساخته کارگردان ناشناخته یان دمانج با حضور بازیگر شناخته‌شده‌ای چون ماتیو مک‌کاناهی است. داستان پسر نوجوانی به اسم ریک که در دهه ۸۰ جاسوس اف.بی.آی می‌شود و درنهایت او را برای قاچاق مواد مخدر دستگیر می‌کنند و محکوم به حبس ابد می‌شود.

منتقدان کمابیش این فیلم را پسندیده‌اند و به آن امتیاز ۶۱ از ۱۰۰ را داده‌اند. آنها معتقدند هر جا که این درام روی رابطه پدر و پسر توقف و تامل می‌کند بهترین لحظاتش خلق می‌شود. داستان جنایی که بازی‌های بسیار خوبی دارد و فقط در ساختار گاهی دچار سکته می‌شود.

بقیه فیلم‌های جدول فروش از هفته گذشته بوده‌اند.

نام فیلم هفته اکران فروش
غارتگر ۱ ۲۴
راهبه ۲ ۸۵.۱
یک لطف ساده ۱ ۱۶.۱
ریک پسر سفیدپوست ۱ ۸.۸
آسیایی‌های ثروتمند دیوانه (آسیایی‌های خرپول) ۵ ۱۴۹.۶
نعناع ۲ ۲۴.۲
مگ ۶ ۱۳۷.۱
جست‌وجو ۴ ۱۹.۶
نشکستنی: راهی به سوی رستگاری ۱ ۲.۴

باکس آفیس هفته گذشته: راهبه‌ها رکورد سری فیلم‌های Conjuring را زدند

The post باکس آفیس؛ غارتگران به گیشه حمله کردند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا