تمامی مطالب

تعریف پنه‌لوپه کروز از اصغر فرهادی و کاراکترش سر فیلم همه می‌دانند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

در جشنواره فیلم تورنتو فیلم «همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی، فیلمساز ایرانی به نمایش درآمد. فیلمی که در آن ستارگان بزرگ سینمای جهان یعنی خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز بازی کرده‌اند. آنها از نقش‌هایشان، فیلم و اصغر فرهادی و کار کردن با او بعد از نمایش فیلم صحبت کردند.

پنه‌لوپه کروز درباره اصغر فرهادی می‌گوید: «این نقش خیلی خوب نوشته شده و خب البته همه ما می‌دانیم که اصغر فرهادی کارگردان خیلی ویژه، هوشمند و سرسختی است.»

خاویر باردم درباره نقشی که بازی کرده می‌گوید: «خب پاکو آدمی خوب و دوست‌داشتنی است. آدمی باملاحظه که اطرافیانش را درک می‌کند و فروتن و بخشنده است. اما درنهایت همه این‌ها او یک مرد ساده است. که البته همه این‌ها کنار هم پیچیدگی ایجاد می‌کند. چون شما نمی‌خواهید او را به شکل یک احمق ببینید. آدمی که نمی‌داند اطرافش چه می‌گذرد. نمی‌خواهید او تا این حد معصوم باشد. البته که او می‌فهمد چه اتفاقی دارد می‌افتد. اما خودش انتخاب می‌کند که آدم دهنده‌ای باشد. از دیگران مراقبت کند و به آنها اهمیت بدهد. بقیه را ببیند و روی خودش تمرکز کند. به همین دلیل هم من و اصغر فرهادی تلاش کردیم روح مردی را خلق کنیم که برای دیگران زندگی می‌کند.»

پنه‌لوپه کروز درباره کاراکترش توضیح می‌دهد: «او زنی اسپانیایی است که سال‌های طولانی در آرژانتین زندگی کرده. با یک مرد آرژانتینی ازدواج کرده و بعد پیش از عروسی خواهرش به اسپانیا برگشته».

پنه‌لوپه کروز، بازیگر برنده اسکار معتقد است این سخت‌ترین کاراکتری است که در تمام طول کارنامه کاری‌اش بازی کرده. او می‌گوید: «این نقش خیلی خوب نوشته شده و خب البته همه ما می‌دانیم که اصغر فرهادی کارگردان خیلی ویژه، هوشمند و سرسختی است. اما او به شیوه خودش مرد خوبی است. برای من سرسختی‌اش یک امتیاز است. کاراکتری که من نقش‌اش را بازی می‌کنم جایی نزدیک به اواخر فیلم در ورطه ناامیدی و درد و وحشت می‌افتد. و من نمی‌توانم تصور کنم که چطور ممکن بود از پس این کار بربیایم اگر کسی غیر از اصغر فرهادی کنارم بود. برای اینکه لازم است برای چنین کاری کارگردان بسیار سخت و خشن باشد و با شما روراست باشد و اصغر فرهادی دقیقا چنین آدمی بود. وقتی شما در نقش طبیعی نبودید یا چیزی را به شکل تصنعی تقلید می‌کردید یا وقتی صحنه پوچ و خالی بنظر می‌رسید، صریح به شما می‌گفت. اما این کار را به شکلی بسیار شیرین و دلپسند انجام می‌داد و نسبت به همه با احترام زیادی برخورد می‌کرد. آنقدر که شما دلتان می‌خواهد بهترین‌تان را جلوی دوربین اون نشان بدهید.»

نمایی از فیلم همه می دانند

به گزارش درپ اصغر فرهادی فیلمساز ایرانی که فیلم‌های «جدایی» و «فروشنده» از او هر دو برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شده‌اند با فیلم «همه می‌دانند» دوباره به پرده سینماهای جهان برگشته. فیلم درباره زنی است که پیش از عروسی خواهرش به زادگاهش برمی‌گردد اما ناپدید شدن خواهرش او را در وضعیت وحشتناکی قرار می‌دهد.

پنه‌لوپه کروز به همراه همسرش خاویر باردم در این فیلم بازی می‌کنند.

تکلیف اکران فیلم «همه می‌دانند» هنوز در ایران مشخص نشده اما اکران جهانی فیلم آغاز شده است. «همه می‌دانند» که به اسکار فرستاده نشد در جشنواره کن به نمایش درآمد ولی به اندازه فیلم‌های قبلی اصغر فرهادی در کن مثل «فروشنده» و «گذشته» نتوانست نقدهای مثبتی دریافت کند.

منبع: TheWrap

The post تعریف پنه‌لوپه کروز از اصغر فرهادی و کاراکترش سر فیلم همه می‌دانند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا