تمامی مطالب

یک بخش ویژه در جشنواره فیلم تورنتو؛ جایی که تماشاگران از ترس غش می‌کنند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

جشنواره فیلم تورنتو از روز ششم ماه سپتامبر سال میلادی جاری (۱۵ شهریورماه) آغاز شده و به مدت ده روز تا روز شانزدهم سپتامبر (۲۵ شهریورماه) ادامه خواهد داشت.

این جشنواره هم مثل همه جشنواره‌های سینمایی به جز پخش فیلم و صحبت‌های کارگردانان و دست‌اندرکاران سینما، حاشیه‌های خاص خود را دارد، از جمله می‌توان به یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین بخش‌های این رویداد سینمایی که هر سال تماشاگران زیادی را به جشنواره می‌کشاند اشاره کرد؛ بخش Midnight Madness. در این بخش عموما شاهد به نمایش درآمدن فیلم‌های خاص هستیم، آثاری که می‌شود آن‌ها را در دسته فیلم‌های زیرزمینی، فیلم‌های کالت یا بعضی از آثار خاص ژانر وحشت قرار داد.

جایزه بخش Midnight Madness از سال ۲۰۰۹ به جشنواره فیلم تورنتو افزوده شد و برندگان این بخش از طریق آرای مردمی انتخاب می‌شوند.

اما سوای پخش آثار خاص، اتفاقات بخش Midnight Madness هم اتفاقات خبرسازی هستند. برای مثال سال گذشته بود که خبردار شدیم یک تماشاگر زن در حال تماشای یک فیلم ترسناک در این بخش، از حال رفته است. این اتفاق زمانی رخ داد که فیلم Revenge در حال پخش بود و ناگهان با جیغ یک تماشاگر همه توجه‌ها از پرده سینما به سمت تماشاگران فیلم معطوف شد. یکی از تماشاگران توانایی دیدن فیلم را نداشت و از ترس غش کرده بود. جالب اینکه این اتفاق فقط در سال ۲۰۱۷ رخ نداده و یک سال پیش از آن، در سال ۲۰۱۶ هم شاهد اتفاقی مشابه بودیم به شکلی که بعضی از روزنامه‌نگاران معتقدند Midnight Madness تبدیل به یک رویداد خاص آیینی درون جشنواره فیلم تورنتو شده و هر سال باید در این بخش منتظر یک اتفاق عجیب بود. سال ۲۰۱۶ هنگام پخش فیلم ترسناک Raw ساخته Julia Ducournau که فیلمی درباره آدم‌خواری است یک تماشاگر دیگر از حال رفت و باعث شد آمبولانس به محل سینما اعزام شود.

بخش Midnight Madness امسال جشنواره فیلم تورنتو هم کم فیلم‌ ترسناک و آثاری با فضاهای متفاوت و خاص ندارد. از جمله می‌توان به Climax یک اثر موزیکال در ژانر وحشت ساخته گاسپار نوئه و چندین فیلم ترسناک دیگر از جمله Halloween، The Predator و The Wind اشاره کرد. جایزه بخش Midnight Madness از سال ۲۰۰۹ به جشنواره فیلم تورنتو افزوده شد و برندگان این بخش از طریق آرای مردمی انتخاب می‌شوند.

The post یک بخش ویژه در جشنواره فیلم تورنتو؛ جایی که تماشاگران از ترس غش می‌کنند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا