تمامی مطالب

جایزه امی بهترین سریال به کدام درام می‌رسد؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر، سلامت و زیبایی و سبک زندگی

بزرگترین شب تلویزیون درست پیش رویمان است. کمتر از یک هفته دیگر مراسم اهدای جوایز امی برگزار می‌شود و بهترین سریال‌ها و هنرمندان حوزه تلویزیون معرفی می‌شوند. هفتادمین مراسم جایزه امی روز هفدهم سپتامبر (۲۶ شهریور) برگزار خواهد شد و تحلیلگران از حالا پیش‌بینی‌هایشان را شروع کرده‌اند که بزرگترین جایزه شب یعنی جایزه امی بهترین سریال به چه کسی خواهد رسید.

متخصصان مهم‌ترین سایت پیش‌بینی یعنی گلددربی در حال حاضر احتمال دریافت جایزه را برای فصل دوم سریال «داستان یک ندیمه» بیشتر از بقیه می‌دانند.

شرط بستن روی «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) از شبکه HBO قطعا امن‌ترین انتخاب است. این سریال با ۲۲ نامزدی پیشتاز است و در گذشته هم دو دوره موفق شده که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ جایزه بهترین سریال را به خانه ببرد. (سال گذشته واجد شرایط شناخته نشد.)

اما بقیه انتخاب‌ها را هم کنار نگذارید. برنده سال گذشته یعنی سریال «داستان یک ندیمه» (The Handmaid’s Tale) از شبکه هولو هنوز با فصل دومش روی دور موفقیت است و این فصل جدید نامزد ۲۰ جایزه امی شده. این در حالی است که سریال دیگر شبکه اچ.بی.او یعنی «وست ورلد» در رقابت تنگاتنگی با «بازی تاج و تخت» با ۲۱ نامزدی قرار دارد. سریال «تاج» (Crown) درباره کاخ باکینگهام و ملکه الیزابت دوم که سال گذشته جایزه بهترین سریال گلدن‌گلوب را گرفت با ۱۳ نامزدی جزو سریال‌هایی است که شانس زیادی برای موفقیت دارد.

یک سری سریال‌های دیگر هم هستند که شاید کمتر به آنها اشاره شود اما نباید از دور خارج‌شان کرد. مثلا آیا امکان دارد سریال محبوب منتقدان یعنی «آمریکایی‌ها» که یک سریال جاسوسی است بالاخره جایزه امی بهترین درام را برای فصل آخرش از آن خودش کند؟ سال‌هاست که طرفداران این سریال منتظر هستند تا سریال محبوب‌شان جایزه بهترین درام را از امی بگیرد. یا مثلا سریال «این ما هستیم» محصول شبکه NBC بتواند در این بخش نماینده جذابی باشد؟ «چیزهای عجیب‌تر» (Stranger Things) هم قابلیت این را دارد که اولین جایزه امی را برای شبکه نت‌فلیکس به ارمغان بیاورد.

متخصصان مهم‌ترین سایت پیش‌بینی یعنی گلددربی در حال حاضر احتمال دریافت جایزه را برای فصل دوم سریال «داستان یک ندیمه» بیشتر از بقیه می‌دانند. این سریال که اقتباسی از رمان مارگارت آتوود است یک ضدآرمانشهر را به تصویر می‌کشد که در آن زنان محکوم به باروری و بردگی هستند. فضای سیاسی و خفقان‌آور سریال که با سیاست‌های ترامپ متناسب است باعث شده که هر دو فصل آن به شدت مورد توجه قرار بگیرد.

شانس دوم مربوط به سریال «بازی تاج و تخت» است. فصل یکی مانده به آخر این سریال موفق و مهم رکورد تعداد بینندگان را زد و به هر حال امی برای بزرگداشت یکی از مهم‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون فقط به اندازه یک فصل دیگر فرصت دارد.

«آمریکایی‌ها»، «تاج» و «این ما هستیم» به ترتیب از نظر تحلیلگران سریال‌های دیگری هستند که شانس دریافت جایزه را دارند.

نکته جالب اینکه اعضای سایت گلددربی هم مثل تحلیلگران در مورد شانس دو سریال اول متفق‌القول هستند. به این ترتیب احتمالا طرفداران «بازی تاج و تخت» غمگین می‌شوند اما شانس در خانه «داستان یک ندیمه» است.

بیشتر بخوانید: سرگذشت مارگارت اتوود؛ آفریننده «سرگذشت ندیمه»

منبع: variety

The post جایزه امی بهترین سریال به کدام درام می‌رسد؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا