تمامی مطالب

تکلیف ۳۰ کشور برای اسکار خارجی زبان ۲۰۱۹ روشن شد

تاکنون ۳۰ کشور فیلم‌های منتخب خود را برای شرکت در رقابت فیلم خارجی زبان نود و یکمین دوره اسکار معرفی کرده‌اند.

نقل از سایت اسکار، شمار فیلم‌های معرفی شده برای شرکت در رقابت اسکار خارجی زبان ۲۰۱۹ به ۳۰ فیلم رسیده است. فهرست این فیلم‌ها چنین است:

اتریش: مستند «والس والدهایم» به کارگردانی روت بکرمان درباره کورت والدهایم، دبیر کل پیشین سازمان ملل که پس از ورود به رقابت ریاست‌جمهوری اتریش، گذشته تاریکش در همکاری با نازی‌ها برملا شد.

بلاروس: «قوی بلورین» داریا ژوک درباره مهاجرت و مصائب آن در بلاروس دهه ۱۹۹۰

بلژیک: «دختر» به کارگردانی لوکاس دونت درباره یک دختر ۱۵ ساله که در رشته رقص تحصیل می‌کند.

کلمبیا: «پرندگان عبوری» ساخته کریستینا گالِگو و سیرو گوئرا درباره سنت حمل مواد مخدر در کلمبیا از ورای داستانی اسطوره‌ای از یک خانواده.

کرواسی: «مامور هشتم» به کارگردانی ایوان زالای درباره سیاستمداری بدنام که به جزیره‌ای دورافتاده در کرواسی تبعید می‌شود تا نخستین انتخابات رسمی آنجا را سازماندهی و برگزار کند.

اکوادور: «پسر مرد» به کارگردانی لوییز فلیپه فرناندز-سالوادور و پابلو آگوئرو درباره یک جوان محتاط آمریکایی از منطقه پولدارنشین مینیاپولیس که در کمال بی‌میلی به پدر مرموزش در اکوادور می‌پیوندد تا به دنبال کشف طلا بروند.

استونی: «بگیر یا ولش کن» نخستین تجربه کارگردانی لینا تریسکینا-وانهاتالو داستان یک پدر تقریبا ۳۰ ساله از طبقه کارگر که باید یک نوزاد را به تنهایی بزرگ کند.

فنلاند: «قاتل دلرحم» (Euthanizer) به کارگردانی تیمو نیکین درباره تعمیرکاری میانسال که حیوان‌های پیر و بیمار را از بین می‌برد.

گرجستان: «نامی» ساخته زازا خالواشی درامی فانتزی بدون شخصیت محوری برای بیان فضایی که کارگردان را احاطه کرده است.

آلمان: «هرگز رو برنگردان» به کارگردانی فلوریان هنکل فون دونرسمارک درباره یک هنرمند جوان که از آلمان شرقی به آلمان غربی می‌گریزد، اما همچنان اسیر خاطرات دوران کودکی‌اش از زمان نازی‌ها و سپس آزار حکومت کمونیستی است.

ژاپن: «دله‌دزدها» به کارگردانی هیروکازو کورئیدا درباره یک خانواده که با دزدی از فروشگاه‌ها زندگی می‌کنند.

کوزوو: «ازدواج» ساخته بلرتا زقیری درباره یک مثلث عشقی.

لتونی: مستند «ادامه دارد» ساخته ایوارس سلکیس درباره زندگی چند بچه‌مدرسه‌ای در لتونی.

لیتوانی: مستند «بازندگان شگفت‌انگیز. یک دنیای متفاوت» به کارگردانی آروناس ماتلیس درباره رقابت‌های دوچرخه سواری جهانی تور ایتالیا.

لوکزامبورگ: «گاتلند» به کارگردانی گوویندا فن‌میل، فیلمی ملهم از تجربیات کارگردانش درباره تجربیات بزرگ شدن به عنوان پسر یک مهاجر در دهکده کوچکی در لوکزامبورگ.

هلند: «بانکدار مقاومت» به کارگردانی یورام لورسن داستان واقعی بانکداری که در جنگ جهانی دوم میلیون‌ها دلار از پول بانک را به جنبش مقاومت می‌دهد.

نروژ: «مردم چه می‌گویند» به کارگردانی ارم حق پاکستانی‌تبار درباره دختری ۱۶ ساله که از نروژ به سرزمین مادری خود پاکستان بازمی‌گردد.

فلسطین: مستند «شکار اشباح» ساخته رائد انضونی درباره همه شکنجه‌هایی که فلسطینی‌ها در مرکز بازجویی موسکوبیه بیت‌المقدس تحمل می‌شدند.

رومانی: «اهمیتی ندارد که در تاریخ تا حد بربرها سقوط کنیم» ساخته رادو ژوده درباره هنرمندی که قصد دارد کشتار قومی قبیله‌ای سال ۱۹۴۱ به دست ارتش رومانی را در قالب یک نمایش روی صحنه ببرد.

صربستان: «مجرمین» ساخته دژان زسویچ تریلری درباره سه دانشجو که به منظور اثبات نظریه هرج و مرج طلبی «تتریس» تجربیات جداگانه‌ای به دست می‌آورند.

سنگاپور: «پسران بوفالو» به کارگردانی مایک ویلوان داستان ماجراجویانه دو برادر که در غرب وحشی آمریکا بزرگ شده‌اند و به سرزمین مادری بازمی‌گردند تا انتقام مرگ پدر و مادرشان را بگیرند.

اسلواکی: «مترجم» ساخته مارتین شولیک درباره مترجمی ۸۰ ساله که با کتابی نوشته یک افسر سابق ارتش نازی درباره تجارب جنگی او در اسلواکی متوجه می‌شود کتاب در واقع توصیف چگونگی اعدام والدین خودش است.

کره جنوبی: «سوختن» ساخته لی چانگ-دونگ درباره رقابت دو مرد در برابر یک زن جوان کاریزماتیک.

اسپانیا: «قهرمان‌ها» ساخته خاویر فسر درباره مربی مغررو و بدرفتار تیم بسکتبالی که اخراج و مجبور می‌شود با تیمی متشکل از بازیکنان ناتوان ذهنی کار کند.

سوییس: مستند «الدورادو» به کارگردانی مارکوس ایمهوف درباره بحران پناهجویان.

سوئد: «مرز» ساخته علی عباسی درباره دو موجود عجیب ومتفاوت با مشکلات کروموزومی که یکی به خیر و دیگری به شر تمایل دارد

ترکیه: «درخت گلابی وحشی» ساخته نوری بیلگه جیلان درباره مردی که به ادبیات علاقه دارد و به‌سختی پولی برای انتشار کتابش فراهم کرده اما در دهکده با قرض‌های پدرش مواجه می‌شود.

اوکراین: «دانباس» به کارگردانی سرگئی لوزنیتسا درامی با تمرکز بر درگیری‌های نظامی در شرق اوکراین با نیروهای روسیه در سال ۲۰۱۴

بریتانیا: «من جادوگر نیستم» ساخته رونگانو نیونی درباره یک دختر بچه ۸ ساله اهل زامبیا که در دهکده‌اش بر اثر یک تصادف به عنوان جادوگر شناخته می‌شود.

ونزوئلا: «خانواده» نخستین تجربه کارگردانی گوستاوو روندون کوردوا درباره یک پدر به نام آندرس و پسر ۱۲ ساله او پدرو در زاغه‌های پرخشونت حاشیه کاراکاس است.

همچنین رژیم صهیونیستی نیز «کیک ساز» ساخته اوفیر رائول گرازیر را به اسکار فرستاده است. این فیلم درباره یک جوان شیرینی‌پز آلمانی است که پس از مرگ دوستش بر اثر تصادف اتومبیل به بیت‌المقدس می‌رود تا دلایل مرگ او را کشف کند.

نامزدهای منتخب از میان فیلم‌های معرفی شده به اسکار خارجی زبان دوره نود و یکم، ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ معرفی می‌شوند. مراسم اسکار ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ برگزار می‌شود.

منبع

منبع :مهر

نوشته تکلیف ۳۰ کشور برای اسکار خارجی زبان ۲۰۱۹ روشن شد اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا