تمامی مطالب

باکس آفیس؛ راهبه‌ها رکورد سری فیلم‌های Conjuring را زدند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

فیلم راهبه (The Nun) انتظارات را در باکس آفیس خوب برآورده کرد و توانست برای سری فیلم‌های «احضار» (Conjuring) رکورد افتتاحیه را ثبت کند. این فروش خوب افتتاحیه هم در گیشه‌های داخلی آمریکا و هم در بازار جهانی اتفاق افتاد. در تاریخ سینما این دومین افتتاحیه بزرگ ماه سپتامبر بود. از طرف دیگر فیلم «ماموریت: غیرممکن-فال اوت» با بازی تام کروز هم رکورد دیگری به نام خودش ثبت کرد و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تام کروز در بازارهای جهانی شد و فروش آن از رقم ۷۲۵ میلیون دلار هم در جهان عبور کرد.

کورین هاردی کارگردان فیلم ماورالطبیعه «راهبه» است. فیلم در حقیقت دنباله «احضار ۲» است که در سال ۲۰۱۶ اکران شد.

تا قبل از فیلم «راهبه» پرفروش‌ترین فیلم سری «احضار» قسمت اول آن با نام «احضار» بود که ۴۱.۸ میلیون دلار فروخته بود. «راهبه» با فروش ۵۳.۵ میلیون دلار از این رکورد عبور کرد. به علاوه فیلم «راهبه» توانست از فروش «هتل ترانسیلوانیا ۲» در سال ۲۰۱۵ که معادل ۴۸.۴ میلیون دلار بود هم رد شود و پشت فیلم «آن» (It) قرار بگیرد که همچنان با افتتاحیه حیر‌ت‌انگیز ۱۲۳.۴ میلیون دلاری پررونق‌ترین افتتاحیه سپتامبر تاریخ سینما را رقم زده است.

فیلم «راهبه» در بیش از ۶۰ بازار خارج از آمریکا به فروش ۷۷.۵ میلیون دلار رسید. کورین هاردی کارگردان فیلم ماورالطبیعه «راهبه» است. فیلم در حقیقت دنباله «احضار ۲» است که سال ۲۰۱۶ اکران شد و پنجمین فیلم از سری «احضار» محسوب می‌شود. داستان فیلم در رومانی سال ۱۹۵۲ اتفاق می‌افتد. دو راهبه توسط موجودی ناشناخته مورد حمله قرار می‌گیرند. یکی از راهبه‌ها از پنجره بیرون می‌پرد و خودش را نجات می‌دهد. کلیسای کاتولیک و واتیکان کشیشی را مسئول بررسی این ماجرا می‌کند. بیشترین فروش فیلم «راهبه» خارج از آمریکا در کشور برزیل بوده است که ۶.۸ میلیون دلار فروخت. ۵۱ درصد از بینندگان فیلم مرد بودند و ۴۴ درصد از آنها بالای ۲۵ سال داشتند. منتقدان البته فیلم را تحویل نگرفتند و به آن امتیاز زیر متوسط داده‌اند. آنها می‌گویند فیلم سرگرم‌کننده است اما از آن روح ترسناک سری فیلم‌های «احضار» در آن خبری نیست.

بالاخره «آسیایی‌های ثروتمند دیوانه» رضایت دادند که یک پله پایین‌تر بیایند و به رده دوم جدول سقوط کنند. این فیلم هفته گذشته ۱۳.۶ میلیون دلار فروخت و فروش داخلی آن به بالای ۱۳۶ میلیون دلار رسید. داستان آشنایی یک دختر غربی با خانواده سنگاپوری نامزدش کمدی-رمانتیک بامزه‌ای را پدید آورده که سینماروها از آن به شدت استقبال کرده‌اند. فیلم در بازارهای جهانی هم ۵.۶ میلیون دلار به فروش‌اش اضافه کرد. این فیلم این هفته تازه در انگلستان و به دنبال آن مکزیک و ژاپن اکران شد.

فیلم نعناع جزو فیلم‌های جدید در باکس آفیس این هفته است

فیلم جدید دیگری که به جدول پرفروش‌ها راه پیدا کرده، «نعناع» (Peppermint) است. ساخته پیر مورل با بازی جنیفر گارنر اکشنی است که داستان یک انتقام را روایت می‌کند. محور فیلم مادری است که چیزی برای از دست دادن ندارد و می‌خواهد انتقام هر لحظه‌ای از زندگی‌اش را که دشمنانش به باد داده‌اند از آنها بگیرد. امتیاز فیلم در متاکریتیک ۳۱ از ۱۰۰ است یعنی چیزی نزدیک به فاجعه! منتقد تایم اوت به تندی درباره فیلم نوشته: «تنها کاری که فیلم موفق می‌شود کامل انجامش بدهد این است که ثابت کند اکشن‌های هالیوودی سال ۲۰۱۸ با محوریت قهرمانان زن همه‌شان چرند هستند.» همین فیلم بد البته در افتتاحیه‌اش حدودا ۱۳.۲۶ میلیون دلار فروخت. بقیه فیلم‌های جدول همان آثار هفته‌های پیش هستند.

نام فیلم هفته اکران فروش
راهبه ۱ ۵۳.۵
آسیایی‌های ثروتمند دیوانه (آسیایی‌های خرپول) ۴ ۱۳۶.۲
نعناع ۱ ۱۳.۳
مگ ۵ ۱۳۱.۶
جست‌وجو ۳ ۱۴.۳
ماموریت غیرممکن: فال اوت ۷ ۲۱۲.۱
کریستوفر رابین ۶ ۹۱.۷
عملیات پایانی ۲ ۱۴.۱
آلفا ۴ ۳۲.۴

باکس آفیس هفته گذشته: ماموریت شگفت‌انگیز تام کروز در چین

The post باکس آفیس؛ راهبه‌ها رکورد سری فیلم‌های Conjuring را زدند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا