تمامی مطالب

مدیران شبکه‌های تلویزیونی چه سریالی را از رقبایشان می‌دزدند؟!

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

سایت ایندی‌وایر (IndieWire) در یک حرکت بامزه سراغ مدیران شبکه‌های مطرح تلویزیونی رفته و از آنها سوالاتی درباره محبوب‌ترین سریال زندگی‌شان کرده است. برخی از این سوال‌ها بیشتر به سبک زندگی این افراد مربوط است اما جالب‌ترین سوالی که از آنها پرسیده شده این است: اگر قرار بود یک سریال از شبکه‌های رقیب‌تان بدزدید، کدام سریال بود؟

به نظر می‌رسد بیشتر مدیران شبکه‌ها به موفقیت شبکه HBO و سریال «بازی تاج و تخت» (گیم آف ترونز) حسادت می‌کنند.

بیشتر مدیران استودیوهای تلویزیونی فقط مدیریت نمی‌کنند. آنها خودشان هم جزو هواداران پروپاقرص دیدن سریال‌های تلویزیونی هستند. اگر چه آنها بیشتر روزشان را صرف خواندن فیلمنامه‌ها و دیدن اپیزودهای جدید می‌کنند و روی سریال‌های شبکه‌های خودشان یادداشت می‌نویسند اما حتما برای دیدن سریال‌های رقبایشان هم زمان می‌گذارند. فصل پاییز رقابت میان شبکه‌های مختلف تلویزیونی حسابی پررنگ می‌شود. فصل‌های جدید سریال‌ها روی آنتن می‌روند یا شبکه‌ها اولین اپیزودها از سریال‌های جدیدشان را پخش می‌کنند. سریال‌هایی که ممکن است تبدیل به هیت شوند.

با توجه به همه‌ی این نکات این پاسخ مدیران شبکه‌ها به این سوال است: اگر قرار بود یکی از سریال‌های شبکه‌های رقیب را بدزدید سراغ کدام‌شان می‌رفتید؟

چانینگ دانگی (رییس بخش سرگرمی ABC)

شبکه‌ ABC را هنوز با سریال «گمشده» (Lost) به خاطر می‌آورند. تریلر معمایی جی.جی.آبرامز که در ایران هم طرفداران زیادی داشت. «زنان خانه‌دار ناامید» (Desperate Housewives) هم یکی دیگر از آثار مطرح این شبکه است. اما دانگی خودش از طرفداران سریال «این ما هستیم» (This is Us) محصول شبکه NBC است. درام کمدی رمانتیکی درباره یک خانواده که بچه‌های سه‌قلوی منحصربه فردی دارند و چالش‌های آنها را با هم می‌بینیم. دانگی می‌گوید:‌ «من هنوز هم از طرفداران سریال «این ما هستیم» هستم.»

کلی کال (رییس بخش سرگرمی CBS)

شبکه‌ای که متخصص بهترین کمدی‌هاست از «ملاقات با مادر» بگیرید تا «بیگ‌بنگ تئوری». سریالی که کال آرزو دارد از شبکه آنها پخش می‌شد چندان اسم و رسمی ندارد و تازه فصل اول آن پخش شده است: «کبرا کای» (Cobra Cai) اکشن کمدی است که در بستر ماجراهای یک تورنمنت کاراته اتفاق می‌افتد. «کبرا کای» سریال تولید یوتیوب است.

باب گرینبلت (مدیرعامل شبکه NBC)

مشهورترین سریال این شبکه «این ما هستیم» برنده چند جایزه امی شده است. اما چشم گرینبلت دنبال سریال «کشتن ایو» (Killing Eve) است. تریلری که تازه فصل اول آن پخش شده و داستان یک مامور عملیاتی را روایت می‌کند که دنبال یک قاتل است. سریال که محصول شبکه بی.بی.سی آمریکاست سعی کرده سنت سریال‌سازی بی.بی.سی را با سریال‌سازی آمریکایی تلفیق کند. نتیجه سریال مهیجی شده که داستان گیرایی دارد.

مایکل تورن (مدیر سرگرمی فاکس)

«پرونده‌های محرمانه» (ایکس فایلز)، «گاتهام» و «سیمپسون‌ها» از محصولات مهم شبکه فاکس هستند. فاکس یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین شبکه‌های تلویزیونی آمریکاست. او در جواب سوال می‌گوید: «ما نمی‌توانیم «بازی تاج و تخت» را همان‌جوری بسازیم که شبکه HBO آن را ساخت ولی به عنوان یک هوادار یکی از محبوب‌ترین سریال‌های همه دوران برای من است.»

مارک پدوویتز (رییس شبکه CW)

شبکه آنها استاد ساخت سریال‌های ماورالطبیعه و علمی-تخیلی است. سریال‌هایی مثل «فلش» یا «سوپرنچرال» از ساخته‌های محبوب این شبکه هستند. پدوویتز می‌گوید: «واقعا هیچ سریالی نیست که بخواهم از شبکه‌های رقیب بدزدم. چیزهایی وجود دارند که برای شبکه ما مناسب هستند و سریال‌هایی که به درد شبکه ما نمی‌خورند. تنها سریالی که به نظرم می‌رسد «ملکه‌های جیغ» (Scream Queens) است که فکر می‌کنم برای شبکه ما سریال مناسب‌تری بود تا شبکه فاکس.»

دیوید مدن (رییس شبکه AMC)

از حرف‌های مدن متوجه می‌شوید که محبوب‌ترین سریال شبکه‌شان چیست. مدن در جواب این که چه سریالی را دوست دارید از رقبایتان بدزدید و محبوب‌ترین سریال‌تان است می‌گوید: «کسی هست که جوابش به این سوال «بازی تاج و تخت» نباشد؟ مگر این که در AMC کار نکند و بخواهد به جایش «واکینگ دد» را نام ببرد.»

کارمی اسلاتنیک (مدیر برنامه‌های استارز)

آنها سریال‌های روشنفکرانه خوبی مثل «خون و استخوان» (Flesh and Bones) را ساخته‌اند. اسلاتنیک می‌گوید: «همه در جواب این سوال نگفته‌اند «بازی تاج و تخت»؟ من اما نمی‌خواهم سریال کسی را بدزدم. می‌خواهم چیزهایی بسازم که اریجینال و مخصوص شبکه استارز باشند.»

جنیفر سالک (رییس آمازون استودیوز)

«Transparent» محبوب‌ترین سریال‌شان در سال‌های اخیر است. جواب سالک هم کوتاه است: «کشتن ایو».

کریگ ارویچ (معاون مدیر محتوای شبکه هولو)

آنها با پخش سریال «داستان یک ندیمه» بازی را به نفع شبکه خودشان تمام کردند. ارویچ می‌گوید: «اگر قرار بود یک سریال را بدزدم «واچمن» بود. نه فقط به خاطر این که تنها کتاب کمیکی است که خوانده‌ام بلکه به این دلیل که یکی از بهترین کتاب‌های عمرم است.»

The post مدیران شبکه‌های تلویزیونی چه سریالی را از رقبایشان می‌دزدند؟! appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا