تمامی مطالب

۱۰کشور وارد رقابت اسکار خارجی شدند

اوکراین، کلمبیا، اکوادور، اتریش، نروژ، سنگاپور، فنلاند، کوزوو، کرواسی و لتونی جدیدترین کشورهایی هستند که نمایندگان خود را برای شرکت در جوایز اسکار ۲۰۱۹ معرفی کردند.

«پرندگان عبوری» به کارگردانی مشترک «کریستینا گالگو» و «کایرو گوئرا» که اولین نمایش خود را در بخش دوهفته کارگردانان جشنواره کن تجربه کرد نماینده سینمای کلمبیا در شاخه بهترین فیلم خارجی نودویکمین دوره جوایز سینمایی اسکار خواهد بود و «دونباس» ساخته «سرگی لازنیتسا» برنده جایزه بهترین کارگردانی بخش نوعی نگاه جشنواره کن ۲۰۱۸ نیز نماینده اوکراین در این رویداد سینمایی خواهد بود.

همچنین مستند «ولدیم والتز» ساخته «روت برکمن» به عنوان نماینده اتریش، «پسر انسان» به کارگردانی «پابلو گوئرو» به نمایندگی از اکوادور، «یوتنایزر» به کارگردانی «تیمو نیکین» از فنلاند، «ازدواج» ساخته «بلرتا زقیری» به نمایندگی از کشور کوزوو، «مردم چی میگن» ساخته «ایرام هاک» از سینمای نروژ، «پسران بوفالو» ساخته «مایک ویلوان» از سنگاپور، «مامور هشتم» به کارگردانی «ایوان سالاژ» (کرواسی) و «ادامه دارد» از «ایوارس سلسکیس» از کشور لتونی دیگر فیلم‌هایی هستند که اخیرا به آکادمی اسکار معرفی شده‌اند.

پیش از این نیز آلمان (هرگز روی برنگردان)، فلسطین (شکار ارواح)، سوئد (مرز) ترکیه (درخت گلابی وحشی)، بلژیک (دختر)، ژاپن (دزدان فروشگاه)، بریتانیا (من یک جادوگر نیستم)، بلاروس (قوی بلورین)، استونی (یا بگیرش یا ولش کن)، رومانی (مهم نیست اگر به عنوان بربرها در تاریخ شناخته شویم)، اسلواکی (مترجم) و سوئیس (الدورادو) و ونزوئلا (خانواده)، نمایندگان خود را برای حضور در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی نودویکمین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب کرده‌اند.

آخرین مهلت ارسال و معرفی فیلم‌ها از سوی کشورها مختلف برای رقابت در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۹ روز اول اکتبر ۲۰۱۹( ۹ مهرماه) اعلام شده است.

همچنین بر اساس قوانین آکادمی اسکار تمامی فیلم‌های واجد شرایط برای رقابت در این شاخه باید بین تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۱۷ (۹ مهر ۱۳۹۶) تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸ (۸ مهر ۹۷) حداقل به مدت ۷ روز در سینماهای کشور مبدا اکران شده باشند.

مراسم اعطای جوایز نود و یکمین دوره‌ اسکار روز ۲۴ فوریه (۵ اسفند) در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

منبع :ایسنا

نوشته ۱۰کشور وارد رقابت اسکار خارجی شدند اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا