تمامی مطالب

از فصل سوم سریال کارآگاه حقیقی چه می‌دانیم؟

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

حتی کسانی‌ که چندان اهل سریال دیدن نیستند هم احتمالا نام مجموعه تلویزیونی کارآگاه حقیقی (True Detective) به گوششان خورده است. «کارآگاه حقیقی» سریالی جنایی به کارگردانی نیک پیزولاتو است که پخش فصل اول آن از سال ۲۰۱۴ آغاز شد و توسط شبکه HBO تولید شده است.
هر فصل این مجموعه تلویزیونی ۸ قسمت دارد و هم از نظر داستان و هم از لحاظ مجموعه بازیگران با فصل قبل متفاوت است.
فصل اول سریال کارآگاه حقیقی با استقبال گسترده مردم و نقدهای بسیار مثبت منتقدان و کارشناسان سینما همراه شد. تعریف و تمجیدهای فراوان از سریال، بازی‌ها (بویژه متیو مک‌کانهی و وودی هارلسون) ، فضاسازی و روایت باعث شد این مجموعه به سرعت محبوب شود و انتظارت فوق‌العاده‌ای برای دیدن فصل دومی قوی‌تر میان مخاطبان این مجموعه شکل بگیرد. با این وجود فصل دوم که یک سال بعد در سال ۲۰۱۵ و با هنرنمایی کالین فارل پخش شد ابدا نتوانست موفقیت فصل پیشین را تکرار کند.
با شکست نسبی فصل دوم این مجموعه، در سال‌های بعد خبری از ساخت فصل سوم نبود تا بالاخره در سال ۲۰۱۷ خبرهایی از ساخت فصل سوم و پخش آن در سال ۲۰۱۹ به گوش رسید؛ نهایتا در روزهای گذشته اولین تریلر فصل سوم مجموعه کارآگاه حقیقی منتشر شد و به بحث و گفت‌وگوهای بیشتر درباره این سریال دامن زد.

آنطور که پیزولاتو در مصاحبه‌های اخیرش اشاره کرده محیط فیلم‌برداری یکی از ارکان اساسی ساخت فصل ۳ بوده است. ظاهرا داستان جایی در رشته‌ کوه‌های اوزارکس اتفاق می‌افتد

فصل سوم این مجموعه از بسیاری زوایا ما را به یاد فصل اول می‌اندازد؛ رمز و رازهای یک جنایت ترسناک در رابطه با دو کودک گمشده و روایت در دوره‌های مختلف زمانی (سه دوره زمانی مختلف) هر دو از ویژگی‌های فصل سوم هستند و مضامینی مشابه به فصل اول دارند. با این وجود نمی‌توان نقش متیو مک‌کانهی را در موفقیت فصل اول نادیده گرفت و فصل سوم هم نیاز به بازیگری دارد که بتواند روح تماشاگران کارآگاه حقیقی را تسخیر کند. این وظیفه در فصل سوم به عهده ماهرشالا علی (Mahershala Ali) گذاشته شده. بازیگری که در سال‌های اخیر در هالیوود موفق عمل کرده و بویژه بابت فیلم‌ سینمایی Moonlight مورد توجه منتقدان قرار گرفت.
یک نکته جالب دیگر اینکه مغز متفکر و نویسنده اصلی مجموعه نیک پیزولاتو این بار خودش به عنوان کارگردان فصل سوم وارد میدان شده است.
آنطور که پیزولاتو در مصاحبه‌های اخیرش اشاره کرده محیط فیلم‌برداری یکی از ارکان اساسی ساخت فصل ۳ بوده است. ظاهرا داستان جایی در رشته‌ کوه‌های اوزارکس اتفاق می‌افتد، اوزارکس در ایالات آرکانزاس و میزوری، با کوه‌ها، جنگل‌ها، مه و فضای خاص خود تکمیل‌کننده شخصیت‌ها و رازهای درون فیلم است. فضایی که قرار است احساسات بینندگان را تشدید کند و بازتابی از روایت و احوال درونی شخصیت‌ها باشد.
به هر حال باید تا ژانویه سال ۲۰۱۹ منتظر فصل ۳ کارآگاه حقیقی بمانیم اما با وجود نکات پیش‌گفته بسیاری از مخاطبان این مجموعه خوش‌بین‌اند که فصل سوم بتواند موفقیت فصل اول را تکرار کند.

The post از فصل سوم سریال کارآگاه حقیقی چه می‌دانیم؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا