تمامی مطالب

باکس آفیس؛ ماموریت شگفت‌انگیز تام کروز در چین

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

باکس‌ آفیس این هفته‌ی سینماهای آمریکای شمالی با هفته قبل تفاوت چندانی ندارد. تعطیلات آخر هفته برای فیلم «آسیایی‌های ثروتمند دیوانه» یک اتفاق بود. آنها همچنان به صعودشان ادامه دادند و برای سومین هفته متوالی توانستند خودشان را با فروش ۱۱۰ میلیون دلاری در صدر جدول پرفروش‌ها نگهدارند. فیلم عملیات پایانی هم تازه‌وارد گیشه‌ی سینماها بود. علاوه بر آن فیلم «جست و جو» (Searching) ساخته کمپانی سونی در اکران گسترده خودش موفق ظاهر شد. اما شگفتی بزرگ فروش فیلم «ماموریت: غیرممکن-فال اوت» در چین بود. از طرف دیگر انیمیشن «شگفت‌انگیزان ۲» محصول پیکسار هم نهمین فیلم تاریخ سینما شد که فروش آن در گیشه‌ی سینماهای آمریکای شمالی از مرز ۶۰۰ میلیون دلار گذشت.

در رده چهارم جدول فروش بالاخره یک فیلم تازه وارد داریم؛ «عملیات پایانی» (Operation Finale) که در عرض سه روز ۶ میلیون دلار فروخت.

فروش «آسیایی‌های ثروتمند دیوانه» در سه روز تعطیلات بیش از ۲۲ میلیون دلار بود که نسبت به آخر هفته گذشته فقط ده درصد افت داشته است. البته دستاورد فیلم در بازارهای جهانی چندان چشمگیر نبوده است. این فیلم در هفته گذشته در ۲۴ کشور جهان ۲۰ میلیون دلار فروش داشته که بیشترین آن مربوط به استرالیا بوده که فیلم تازه روی پرده سینماهای آن رفته است. البته این بزرگترین افتتاحیه برای یک کمدی-رمانتیک در سینماهای استرالیاست. در حال حاضر بزرگترین بازار برای فیلم «آسیایی‌های ثروتمند دیوانه» استرالیا و به دنبال آن سنگاپور، فیلیپین و مالزی است.

کمپانی برادران وارنر هم برای سومین هفته متوالی جایگاه دوم جدول را دارد. فیلم «The Meg»، اکشن این کمپانی با بازی جیسون استاتهام با فروش ۱۰.۵ میلیون دلار در هفته گذشته، فروش کلی خود را به بیش از ۱۲۰ میلیون دلار رساند و فیلم دوم جدول پرفروش‌ها شد. فیلم «The Meg» از ۶۵ کشوری که در آنها اکران شده به فروشی معادل ۱۷.۷ میلیون دلار در هفته گذشته رسید و در حال حاضر فروش جهانی‌اش بالغ بر ۳۴۲ میلیون دلار است. این فیلم همچنان بیشترین فروش را در کشور چین دارد.

«ماموریت: غیرممکن-فال اوت» وارد ششمین هفته اکرانش شد و هفته گذشته حدود ۷ میلیون دلار فروخت. انتظار می‌رود فیلم در تعطیلات نه روزه پیش رو ۹ میلیون دلار فروش کند و رقم فروشش را در داخل گیشه‌های آمریکا شمالی به بالای ۲۰۶ میلیون دلار برساند.

اتفاق بزرگ برای این فیلم در گیشه سینماهای چین افتاد. محصول کمپانی پارامونت در افتتاحیه‌اش در چین ۷۷.۳ میلیون دلار فروخت. عملکرد فیلم ۸۴ درصد نسبت به قسمت قبلی «ماموریت: غیرممکن-ملت یاغی» بهبود داشته است. فروش جهانی فیلم به ۴۴۳ میلیون دلار رسیده است.

اما در رده چهارم جدول فروش بالاخره یک فیلم تازه وارد داریم؛ «عملیات پایانی» (Operation Finale) که در عرض سه روز ۶ میلیون دلار فروخت. این فیلم که محصول کمپانی گلدوین‌مایر است درام تاریخی بیوگرافیکی است که داستان گروهی از ماموران اطلاعاتی را روایت می‌کند که در پی یک افسر نازی هستند. افسری که مغز متفکر عملیات هولوکاست به شمار می‌رفته. منتقدان البته اصلا فیلم را نپسندیده‌اند و آن را نمونه شعاری و بی‌خاصیتی از خیل فیلم‌های مشابه درباره این موضوع دانسته‌اند. فیلم ستاره‌های مطرحی مثل اسکار آیزاک، بن کینگزلی و ملانی لوران دارد و کریس ویتز آن را کارگردانی کرده است. تعداد مخاطبان زن و مرد این فیلم نسبت ۴۹ به ۵۱ درصد بوده و بیش از نیمی از مخاطبان فیلم بالای ۳۵ سال داشته‌اند.

فیلم جست و جو درام دلهره‌آوری از یک کارگردان ناشناخته است که در جدول پرفروش‌ها قرار گرفته

فیلم تازه دیگر «جست‌وجو» است که در رده پنجم جدول فروش قرار گرفته است. درام دلهره‌آوری که یک کارگردان ناشناخته به نام آنیش چیگانتی آن را ساخته و از ستاره‌های هالیوودی در آن خبری نیست. ماجرای ناپدید شدن یک دختر ۱۶ ساله که پدر ناامید و خشمگین‌اش بعد از این ماجرا سراغ لپ‌تاپ دختر می‌رود تا شاید سرنخ‌هایی از ناپدیدشدن او پیدا کند. منتقدان کم و بیش نقدهای مثبتی روی فیلم نوشته‌اند و امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک در حال حاضر ۷۲ از ۱۰۰ است.

در رده‌های بعدی جدول فیلم‌هایی از هفته‌های گذشته حضور دارند.

نام فیلم هفته اکران فروش
آسیایی‌های ثروتمند دیوانه (آسیایی‌های خرپول) ۳ ۱۱۱
مگ ۴ ۱۲۰.۵
ماموریت غیرممکن: فال اوت ۶ ۲۰۴.۳
عملیات پایانی ۱ ۷.۷
جست‌وجو ۲ ۶.۲
کریستوفر رابین ۵ ۸۵.۴
آلفا ۳ ۲۷.۴
قتل‌های سرخوشی ۲ ۱۷
بلک‌کلنزمن ۴ ۳۸.۳

باکس آفیس هفته گذشته: آسیایی‌های ثروتمند دیوانه کوتاه نمی‌آیند

The post باکس آفیس؛ ماموریت شگفت‌انگیز تام کروز در چین appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا