تمامی مطالب

لورل و هاردی در جشنواره فیلم لندن روی پرده می‌روند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

تابستان و فصل بلاک‌باسترهای بزرگ رو به اتمام است و حال به فصل جشنواره‌ها و جوایز نزدیک می‌شویم. اما قبل از آنکه به برگزاری جشنواره‌هایی چون بفتا و اسکار برسیم در مهرماه امسال شاهد برگزاری فستیوال فیلم لندن با مجموعه‌ای از بهترین فیلم‌های امسالِ جهان سینما خواهیم بود.
فستیوال فیلم لندن ۱۸ مهرماه با نمایش فیلم Widows؛ تریلر جنایی استیو مک‌کویین کار خود را آغاز می‌کند. این اثر اولین فیلم مک‌کویین ‍‍‍‍‍‍بعد از ساخت فیلم دوازده سال بردگی است. همچنین این جشنواره ۲۹ مهرماه با نمایش فیلم زندگی‌نامه‌ای Stan & Ollie خاتمه می‌یابد؛ اثری که براساس زندگی لورل و هاردی زوج کمدین مشهور ساخته شده و با بازی جان سی ریلی در نقش هاردی و استیو کوگان در نقش لورل نمایش داده می‌شود.

فستیوال فیلم لندن ۱۸ مهرماه با نمایش فیلم Widows؛ تریلر جنایی استیو مک‌کویین کار خود را آغاز می‌کند

اما در روزهای برگزاری جشنواره هم شاهد اکران آثار بسیار جذابی خواهیم بود. یورگوس لانتیموس کارگردان شاخص این سال‌های سینمای یونان که ساخت آثاری چون کشتن گوزن مقدس و دندان نیش را در کارنامه دارد امسال با یک درام که رگه‌هایی از یک کمدی تلخ را در خود دارد به نام The Favourite به جشنواره آمده.

اثر وسترن برادران کوئن به نام The Ballad of Buster Scruggs، فیلم Beautiful Boy، درام احساسات‌برانگیز فلیکس ون گرونینگن، بازسازی موردانتظار فیلم سوسپیریای داریو آرجنتو که توسط لوکا گوادانینو کارگردانی شده، Lazzaro Felice اثر آلیس رورواچر که در جشنواره کن هم درباره آن بیشتر شنیدیم، کمدی The Man Who Killed Don Quixote که سال‌ها است توسط تری گیلیام (کارگردان فیلم Brazil) در حال ساخت است و تقریبا همه را از فرط انتظار خسته کرده بود، مستند سیاسی جدید مایکل مور درباره ترامپ به نام Fahrenheit 11/9، فیلم سینمایی Sunset ساخته جدید لاسلو نمش که پیشتر از او فیلم پسر شائول را به خاطر داریم، فیلم تاریخی Peterloo ساخته مایک لی کارگردان شاخص بریتانیایی که نخل طلای کن و شیر طلای ونیز را در کارنامه دارد و یکی از وقایع تلخ تاریخ انگلستان را بررسی می‌کند در کنار Shadow ساخته کارگردان صاحب‌نام چینی ژانگ ییمو فقط تعدادی از آثار شاخص این فستیوال سینمایی پربار هستند.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که فستیوال فیلم لندن امسال حجم قابل‌توجهی از فیلم‌هایی را اکران می‌کند که توسط کارگردان‌های زن ساخته شده‌اند‌. حضور زنان در عرصه‌های هنری از جمله جشنواره‌های سینمایی به یکی از مسایل کلیدی این روزها تبدیل شده و در عمل برای از میان برداشتن تبعیض‌ها شرایطی فراهم شده که زنان بتوانند بیشتر در جشنواره‌های سینمایی در قامت کارگردان‌ حضور پیدا کنند. همین موضوع باعث شده حضور بیش از ۳۰ درصدی کارگردان‌های زن در فستیوال فیلم لندن هم به یکی از وجوه خبرساز این جشنواره بدل شود‌.

The post لورل و هاردی در جشنواره فیلم لندن روی پرده می‌روند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا