تمامی مطالب

بهترین فیلم‌های تابستان ۲۰۱۸ که نباید از دست بدهید

با فرا رسیدن فصل پاییز و اکران فیلم‌های مهم فصل جوایز بعید است دیگر کسی اسم فیلم‌های تابستانی را به یاد بیاورد، اما تا رسیدن ماراتون دیدن فیلم‌های جوایز، بهترین فیلم‌های تابستان ۲۰۱۸ را به انتخاب منتقدان بشناسید و ببینید، چون برخلاف معمول سال‌های گذشته امسال فیلم‌های اکران بهار و تابستان با استقبال خوب منتقدان روبه‌رو شدند.

برخلاف معمول سال‌های گذشته امسال فیلم‌های اکران بهار و تابستان با استقبال خوب منتقدان روبه‌رو شدند و امتیاز خوبی از آنها دریافت کردند.

با فرا رسیدن فصل پاییز و اکران فیلم‌های مهم فصل جوایز بعید است دیگر کسی اسم فیلم‌های تابستانی را به یاد بیاورد اما تا رسیدن ماراتون دیدن فیلم‌های جوایز، بهترین فیلم های تابستان ۲۰۱۸ را به انتخاب منتقدان بشناسید و ببینید.

کلاس هشتم (Eighth Grade)

تابستان شگفت‌انگیز سینمای امسال و فیلم‌هایی که نباید از دست بدهید

  • کارگردان: بو برنهام
  • بازیگران: الزی فیشر، جاش همیلتون، امیلی رابینسون
  • امتیاز متاکریتیک: ۹۰ از ۱۰۰

یک دختر نوجوان درون‌گرا تمام تلاش‌اش را می‌کند که آخرین هفته از سال هشتم تحصیلی‌اش را که وحشتناک است به سلامت پشت سر بگذارد و وارد دبیرستان شود. او پست‌هایی مربوط به اعتماد به نفس از خودش در یوتیوب می‌گذارد که تقریبا هیچ بازدیدی نمی‌گیرند. در مدرسه هم تمام تلاش‌اش برای پیدا کردن دوست تقریبا بی‌نتیجه می‌ماند.

  • ایندی‌وایر (۹۱ از ۱۰۰): در هر نقشی فیشر صداقت و سلامتش را حفظ می‌کند. به همین دلیل شما احساس می‌کنید که او را در حین بازی کردن نقش خودش در زندگی تماشا می‌کنید. در اولین فیلم برنهام در مقام کارگردان ستاره اصلی فیشر است. این داستان مدرن درباره نوجوانی که قرار است پا به دوره بلوغش بگذارد با بازی فیشر شکل می‌گیرد.
  • ویلیج وویس (۹۰ از ۱۰۰): «کلاس هشتم» همه نکاتی را که فکر می‌کنید قابل پیش‌بینی هستند، رد می‌کند و به جای آن روی لبه عجیب و غریب بودن و شک و عدم قطعیت حرکت می‌کند. یعنی همه آن چیزهایی که وقتی در دوره تحصیل در مقطه متوسطه هستید برایتان اتفاق می‌افتد. شما هیچ‌وقت دقیقا نمی‌فهمید که برای قهرمان فیلم چه سرنوشتی رقم می‌خورد و این دقیقا همان حسی است که فیلم باید به شما بدهد.

ارثی (Hereditary)

تابستان شگفت‌انگیز سینمای امسال و فیلم‌هایی که نباید از دست بدهید

  • کارگردان: آری استر
  • بازیگران: تونی کولت، میلی شاپیرو
  • امتیاز متاکریتیک: ۸۷ از ۱۰۰

آنی گراهام هنرمندی است که تخصص‌اش در آثار مینیاتور است. او با همسرش و پسر و دختر نوجوانش زندگی می‌کند. در مراسم تشییع مادر اسرارآمیزش، آنی نامه‌ای دریافت می‌کند و بعد از آن دائم حس می‌کند که مادرش را در جاهای مختلفی می‌بیند. خانواده در تسخیر یک سری اتفاقات تراژیک قرار می‌گیرند و کم‌کم اسرار تاریک هر کدام شروع به فاش شدن می‌کند.

  • تایم اوت (۱۰۰ از ۱۰۰): داستانی دلخراش از تراژدی یک خانواده. داستانی که تقریبا غیرقابل باور است و به تدریج وارد قلمروی ماورالطبیعه می‌شود. فیلم «ارثی» جایگاه خودش را به عنوان «جن‌گیر» نسل جدید پیدا می‌کند. در این یکی فیلم سرها حتی با سرعت بیشتر و ترسناکتر می‌چرخند!
  • پلی لیست (۹۱ از ۱۰۰): این فیلمی با اعتماد به نفس، پیروزمندانه و برجسته از آستر است که به فیلم حس و حالی عمیق و تفکر برانگیز می‌دهد. هر فضایی را که می‌بینید حس می‌کنید خودتان در آن حضور دارید. هر احساسی و هر لحظه‌ای از اندوه را تجربه می‌کنید. «ارثی» از افتادن به ورطه هیجانات سطح پایین جلوگیری می‌کند و به جایش با اتمسفری که خلق می‌شود ترس و وحشت در مخاطبش ایجاد می‌کند. تاسف، گناه و از کار افتادن خانواده نیروهایی هستند که کاراکترهای فیلم «ارثی» در آنها غرق می‌شوند.

ماموریت: غیرممکن-فال اوت (Mission: Impossible – Fallout)

تابستان شگفت‌انگیز سینمای امسال و فیلم‌هایی که نباید از دست بدهید

  • کارگردان: کریستوفر مک‌کوآری
  • بازیگران: تام کروز، ربکا فرگوسن، هنری کاویل
  • امتیاز متاکریتیک: ۸۶ از ۱۰۰

دو سال بعد از دستگیری سالومون لین بقیه سازمان او تحت نام دیگری به یک گروه تروریستی تغییر شکل داده‌اند. ایتان هانت جزییاتی از کار آنها دریافت می‌کند و ماموریت پیدا می‌کند یک سری از عملیات آنها را خنثی کند. اما ماموریت شکست می‌خورد چون ایتان ترجیح می‌دهد جان یکی از ماموران را نجات بدهد. حالا او فرصت کمی برای یک عملیات پیروزمندانه و البته نجات جان اعضای گروه دارد.

  • نیویورک تایمز (۹۰ از ۱۰۰): ماموریت:غیرممکن- فال‌اوت یک جور ماشین سرگرمی است که هر چه دلتان بخواهد در خودش دارد. ماشینی که در جهان سیر و سفر می‌کند و ماجراهایی مربوط به بمب هسته‌ای، تهدیدهای اسرارآمیز و چیزهای زیبای خطرناک دیگری را نشان‌تان می‌دهد. البته باید گفت فیلم بیشتر از هر چیز به تام کروز تکیه می‌کند؛ یک فراانسان که می‌دود، می‌پرد، شیرجه می‌زند، رانندگی می‌کند، می‌افتد و یک خرده قصه جذاب را به یک خرده قصه دیگر می‌چسباند. خلاصه که تام کروز دوباره بابت پولی که می‌دهیم و به سینما می‌رویم حسابی خودش را به زحمت انداخته.
  • گاردین (۶۰ از ۱۰۰): تام کروز بازگشته و باز هم حرکات معروف و آشنای خود را در این فیلم به نمایش می‌گذارد. شیوه‌های خاص دویدن، موتورسواری‌ها و ماشین‌سواری‌ها، بالا رفتن و پریدن از برج‌های بلند و آویزان شدن از هلیکوپترها و هواپیماها… باید بپذیریم که این ماموریت: غیرممکن که دومین فیلم کریستوفر مک‌کواری در این مجموعه است هم مثل باقی قسمت‌ها احمقانه و پیچ در پیچ است گرچه این نکته را هم نمی‌شود انکار کرد که تعلیق و هیجان کلی نهفته در این ژانر سرگرم‌کننده است.

ببخشید که مزاحم‌تان شدم (Sorry to Bother You)

تابستان شگفت‌انگیز سینمای امسال و فیلم‌هایی که نباید از دست بدهید

  • کارگردان: بوتس رایلی
  • بازیگران: لاکیت استنفیلد، تسا تامپسون
  • امتیاز متاکریتیک: ۸۱ از ۱۰۰

تبلیغات شرکتی به نام «بدون نگرانی» به شما زندگی را پیشنهاد می‌دهد که در آن خبری از صورتحساب‌ها نیست و غذا و اجاره و همه چیز مجانی است. اما هزینه این ماجرا کار برای تمام عمر است. همه چیز بنظر قانونی می‌رسد ولی از نظر خیلی‌ها کارشان شبیه برده‌داری است. این می‌شود که گروهی به مخالفت با این ماجرا برمی‌خیزند. کاسیوس یکی از کسانی است که در زندگی‌اش هیچ‌وقت موفق نبوده و در خانه عمویش زندگی می‌کند. او استعدادی دارد که برای شرکت «بدون نگرانی» به کار می‌آید. آنقدر که حاضرند ۱۰۰ میلیون دلار به او پیشنهاد بدهند!

  • ایندی وایر (۸۳ از ۱۰۰): فیلم کمی از زیاد بودن خرده داستانک‌هایش لطمه می‌خورد و همه شوخی‌هایش هم به بار نمی‌نشینند. اما در عوض پر از جزییات جذاب است که تصویری متفاوت از زندگی اجتماعی با سرعت هیبریدی ارائه می‌دهد. ماجرای مرد سیاهپوستی که باید از صدای سفید استفاده کند تا در شغلش موفق شود طعنه‌آمیز و هوشمندانه است. جزو کمدی‌های خوب نیمه اول سال بود.
  • گاردین (۶۰ از ۱۰۰): علیرغم اینکه فیلم درباره موضوعات جدی صحبت می‌کند، چیزهایی از قبیل روابط کاری، عملیات سیستماتیک و پرخاشگری‌های نژادی) فیلم از لحاظ فیلمنامه لاغر و نحیف و کمی آشفته و شلخته است. اما وقتی وارد بخش‌های سورئال داستان می‌شود ثابت می‌کند که فیلم درگیرکننده و سرگرم‌کننده‌ای است.

شگفت‌انگیزان ۲ (Incredibles 2)

تابستان شگفت‌انگیز سینمای امسال و فیلم‌هایی که نباید از دست بدهید

  • کارگردان: برد بیرد
  • صداپیشگان: کریگ.تی.نلسون، هالی هانتر
  • امتیاز متاکریتیک: ۸۰ از ۱۰۰

سه ماه بعد از شکست دادن سیندروم (که در فیلم اول شاهدش بودیم) خانواده شگفت‌انگیزان به صورت زیرزمینی فعالیت‌هایشان را ادامه می‌دهند. هلن انتخاب می‌شود تا تحت هویت قبلی‌اش به یک عملیات فرستاده شود در حالی که باب پیشنهاد می‌دهد در این مدت از بچه‌ها مراقبت کند. چالش باب برای نگهداری از بچه‌ها و نقش جدیدش به عنوان پدر خانواده کمتر از عملیات هلن هیجان‌انگیز نیست!

  • سیاتل تایمز (۱۰۰ از ۱۰۰): در حالی که دیدن خانواده پار یا همان شگفت‌انگیزان که برای نجات جهان خودشان را به آب و آتش می‌زنند سرگرم‌کننده و بامزه است اما قسمت دوم این انیمیشن عمیق‌تر هم می‌شود و در قلب خودش در حقیقت یک داستان شیرین خانوادگی است. اینکه ۱۴ سال بعد از قسمت اول حالا «شگفت‌انگیزان ۲» موفق می‌شود توقعات را برآورده کند، خبر خوبی برای دوستداران سینماست که از دنباله‌های بی‌مصرف خسته شده بودند.
  • درپ (۹۵ از ۱۰۰): خبر خوب این است که قسمت دوم این انیمیشن مشابه قسمت اول برانگیزاننده و پر از ماجراهای هوشمندانه است که به مخاطبش انرژی زیادی تزریق می‌کند. از طراحی نرم براق فوتوریستی انیمیشن بگیرید تا شوخ‌طبعی و هوشمندی که در قسمت اول این انیمیشن هم وجود داشت همه باعث شده تصویری غنی از یک خانواده را داشته باشیم. تصویری که حتی غنی‌تر و بامزه‌تر از قسمت قبلی است.
  • منبع :مجله دیجی کالا

نوشته بهترین فیلم‌های تابستان ۲۰۱۸ که نباید از دست بدهید اولین بار در نقد فارسی. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا