تمامی مطالب

هزاران نفر خواستار استخدام مجدد جیمز گان، کارگردان «نگهبانان کهکشان» شدند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

چند روز بعد از اینکه استودیوی دیزنی اعلام کرد جیمز گان، کارگردان قسمت سوم نگهبانان کهکشان از سری فیلم های ابرقهرمانی مارول و البته خالق این مجموعه برای جهان سینما را به خاطر توییت‌های جنجالی‌اش اخراج کرده است، صدها هزار نفر با امضای نامه‌ای، خواستار استخدام مجدد این فیلمساز شدند. دیزنی که پشت ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی کمیک‌بوک‌ها قرار دارد با اخراج جیمز گان بخاطر توییت‌هایی که مربوط به سال‌ها پیش بود خیلی‌ها را شوکه کرد.

سلما بلر، دیوید باتیستا و جو کارناهان کارگردان در میان کسانی هستند که متن این بیانیه اعتراض‌آمیز را در شبکه‌های اجتماعی انتشار داده‌اند. آنها به دیزنی هشدار داده‌اند که «متوجه اشتباه‌شان باشند و آن را در آینده تکرار نکنند.» تا صبح دوشنبه حدود ۱۶۸هزار امضا جمع‌آوری شد. بلر نوشت: «اگر آدم‌ها علیرغم تغییراتی که می‌کنند قرار باشد باز هم مجازات شوند بعد دیگر چطور می‌خواهیم به آدم‌ها یاد بدهیم که اشتباهات‌شان را بپذیرند و خودشان را اصلاح کنند؟این مرد یکی از افراد خوب روزگار است.»

باتیستا که او را برای بازی در نقش دراکس در جهان سینمایی مارول می‌شناسیم از جیمز گان دفاع سفت و سختی کرده و گفته که نبش قبر کردن توییت‌های قدیمی شبیه «حمله سایبری نازی‌ها» است: «وقتی نازی‌ها به صفحات شما حمله سایبری کنند چه خواهید کرد؟چه کسی کنار شما خواهد ایستاد؟چه کسانی بزدلانه از شما فاصله می‌گیرند؟چه کسی شما را بابت شوخی‌های وحشتناک‌تان در گذشته تنبیه می‌کند به جای اینکه از شما بخاطر الهام بخشیدن به میلیون‌ها نفر در سرتاسر زمین بعد از آن دفاع کند؟میلیون‌ها نفر.»

گان روز جمعه بخاطر یک سری از توییت‌های قدیمی‌اش که مربوط به یک دهه پیش بودند اخراج شد. توییت‌های که سوژه‌های توهین‌آمیزی مثل تجاوز و کودک‌آزاری میان‌شان وجود داشت.

آلن هورن مدیرعامل دیزنی بعد از رو شدن این توییت‌ها گفته بود: «رفتارها و جملات توهین‌آمیزی که در توییتر جیمز پیدا شدند کاملا غیرقابل دفاع و متناقض با ارزش‌های استودیوست. ما رابطه کاری‌مان را با او خاتمه می‌دهیم.»

گان که دو قسمت اول سری فیلم‌های «نگهبانان کهکشان» را کارگردانی کرده است، روز جمعه عذرخواهی منتشر کرد و گفت: «در گذشته من از شوخی‌هایم که افرادی را آزرده خاطر کرده عذرخواهی کردم. واقعا بابتش متاسفم و هر کلمه‌ای که در باب عذرخواهی می‌گویم از صمیم قلب است. فقط جهت اطلاع وقتی آن شوخی‌های وحشتناک را می‌کردم زندگی خودم شبیه آنها نبود. من هیچ‌وقت کارهایی شبیه این نکردم. می‌دانم این اظهارنظر عجیبی است ولی به هر حال باید آن را می‌گفتم.»

کامنت‌هایی که در ذیل این خبر آمده همه به دفاع از جیمز گان است و حتی برخی گفته‌اند اگر قرار باشد به صرف توییت کسی را متهم کرد دونالد ترامپ می‌تواند نفر اول باشد. آنها معتقدند جیمز گان نویسنده و کارگردانی درخشان است و عذرخواهی‌اش باید پذیرفته شود علیرغم اینکه شوخی‌هایش نامناسب بوده‌اند. به هر حال دیزنی از فیلم‌هایی که جیمز گان ساخته میلیون‌ها دلار درآمد کسب کرده است. یکی هم به شوخی نوشته: در هالیوود امروز کسی هست که متعدی، متجاوز و کودک‌آزار نباشد؟

بنظر می‌رسد زیاده‌روی هالیوود بعد از رسوایی‌های هاروی واینستاین در مورد همه پرونده‌های قدیمی کمی بیش از اندازه شور شده است. کوین اسپیسی یکی دیگر از کسانی است که کارنامه‌اش بخاطر یک سری ادعای قدیمی کاملا رو به نابودی رفته.

بیشتر بخوانید: اخراج جیمز گان کارگردان فیلم‌های ابرقهرمانی نگهبانان کهکشان از مارول

The post هزاران نفر خواستار استخدام مجدد جیمز گان، کارگردان «نگهبانان کهکشان» شدند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا