تمامی مطالب

فیلم‌های در حال اکران؛ زن معتاد متفاوت در «دارکوب»

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

فیلم دارکوب بهروز شعیبی سومین اثر او بعد از «دهلیز» و «سیانور» در مقام کارگردان است. اولی ملودرامی درباره قصاص بود و یکی از معدود نقش‌های جدی رضا عطاران و دومی فیلمی که در دهه ۵۰ می‌گذشت و یک داستان عاشقانه را در بستر ماجراهای سیاسی آن دوران روایت می‌کرد.

قصه فیلم دارکوب چیست؟

زن معتادی اتفاقی بچه و همسر سابقش را می‌بیند. دوستانش وسوسه‌اش می‌کنند که به واسطه بچه که او را نمی‌شناسد همسر سابقش را تهدید کند اما زن واقعا دلش برای دخترش تنگ شده. از طرف دیگر همسر سابق او با زن فعلی‌اش خانواده خوبی دارند و حالا همه در اضطراب هستند که مبادا بچه از آنها گرفته شود.

کارگردان فیلم دارکوب کیست؟

بهروز شعیبی متولد ۱۳۵۸ در مشهد از سنین نوجوانی در سینما حضور داشت. او را باید در فیلم «آژانس شیشه‌ای» ابراهیم حاتمی‌کیا به یاد بیاورید که نقش پسر بزرگ حاج کاظم را بازی می‌کرد و امانتی‌های مادرش، چفیه و پلاک را به دست پدرش رساند. بعد سال ۱۳۸۱ در فیلم «شب‌های روشن» دستیار فرزاد موتمن شد. هفت سال بعدتر برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان فیلم «چیزهایی هست که نمی‌دانی» فردین صاحب‌الزمانی شد و در طی این سال‌ها یاد گرفت و آموزش دید و فیلم‌های کوتاه ساخت تا سرانجام سال ۱۳۹۱ اولین فیلم بلندش یعنی «دهلیز» را جلوی دوربین برد. فیلم سوژه حساسیت‌برانگیزی داشت و کارگردانی تمیز شعیبی و قصه‌اش خیلی‌ها را هیجان‌زده کرد. آنقدر که سیمرغ بهترین فیلم اول آن سال را از جشنواره فجر از آن خودش کرد. سریال «پرده‌نشین» که از تلویزیون پخش شد نشان داد که شعیبی جوان بااستعدادی در گفتن قصه‌هایش است. انتخاب بازیگران خوبی هم دارد. «سیانور» دومین فیلم بلندش که سال ۱۳۹۴ ساخته شد گام بزرگتری بود. بازگوکننده اختلافات میان مجاهدین خلق در دهه ۵۰. زمانی که تقی شهرام و مجید شریف واقفی روبه‌روی هم قرار گرفتند و سازمان تجزیه شد. فضای تهران آن سال‌ها را شعیبی کاملا باورپذیر از کار درآورد.

ستاره فیلم دارکوب کیست؟

گروه بازیگران فیلم پر و پیمان است. از امین حیایی بگیرید تا مهناز افشار اما ستاره اصلی فیلم بدون شک سارا بهرامی است. بازیگری که سال‌ها کار تئاتر کرده و با فیلم «ایتالیا ایتالیا» ساخته کاوه صباغ‌زاده که اقتباسی از داستان جومپا لاهیری بود وارد سینما شد. این یکی از آن شاه‌نقش‌هایی است که بازیگران برای آن سر و دست می‌شکنند. بازی در نقش معتاد همیشه چالش زیادی به همراه دارد. سارا بهرامی هم برای بازی در این نقش از جان و دلش مایه گذاشته. مدت‌ها به کمپ‌ها و مقر تجمع معتادان شیشه رفته است و با آنها نشست و برخاست کرده تا شیوه حرف زدن و حتی نگاه کردن‌شان را یاد بگیرد. پیش دندانپزشک رفته و دندان‌هایش را تراشیده تا شبیه دندان‌های معتادان به شیشه شود و به قول خودش بزرگترین چالش‌اش این بوده که معتادی بازی کند که با بهترین معتاد سینمای ایران یعنی سید فیلم «گوزن‌ها» متفاوت باشد. بهرامی برای بازی‌اش در این فیلم برنده سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شد.

چه کسانی از فیلم دارکوب خوش‌شان می‌آید؟

اگر اهل دیدن ملودرام‌های تلخ اجتماعی هستید از «دارکوب» بهروز شعیبی خوشتان خواهد آمد. فیلمی که ریتم آرامی هم دارد و البته از فضاسازی و دکور گرفته تا قصه به تمام معنا تلخ است.

The post فیلم‌های در حال اکران؛ زن معتاد متفاوت در «دارکوب» appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا