تمامی مطالب

افتتاحیه جشنواره ونیز با فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود» بردلی کوپر

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

اولین فیلم بردلی کوپر بازیگر مشهور در مقام کارگردان به نام «ستاره‌ای متولد می‌شود» قرار است افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در ماه آگوست باشد. روز گذشته برنامه‌ریزان فستیوال ونیز از انتخاب فیلم بردلی کوپر خبر دادند.

این فیلم که توسط کمپانی برادران وارنر تولید شده روز ۳۱ آگوست (جمعه نهم شهریورماه) در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز به نمایش درمی‌آید. در این فیلم خود کوپر نقش اول را هم بازی می‌کند. کوپر نقش یک موزیسین باسابقه به نام جکسون مین را بازی می‌کند که با یک هنرمند پرتلاش به اسم الی آشنا می‌شود. (نکته‌ مهم فیلم اینجاست که نقش الی را لیدی گاگا بازی می‌کند). الی تقریبا نزدیک است که رویایش را برای خواننده شدن رها کند اما مین با چرب‌زبانی او را تبدیل به ستاره می‌کند. اما وقتی ستاره اقبال الی شروع به درخشش می‌کند، حالا جکسون باید با شیاطین درون خودش مبارزه کند. کوپر به همراه اریک راث و ویل فترز فیلمنامه فیلم را نوشته‌اند. اکران سراسری فیلم قرار است ماه اکتبر باشد یعنی در فصل جوایز. شاید بردلی کوپر اتفاق امسال جهان سینما باشد.

خود بردلی کوپر با فیلم «کتابچه راهنمای امید» (silver lining playbook) دیوید.او.راسل به شهرت رسید. از ابتدای هزاره سوم کارنامه بازیگری‌اش شروع شده و اوایل بیشتر در کمدی-رمانتیک‌های سبک بازی می‌کرد. بعد از اینکه سال ۲۰۱۲ برای بازی در فیلم او.راسل نامزد دریافت جایزه اسکار شد نشان داد که بازیگر قابل و توانایی است. دو سال بعد دوباره برای فیلم دیگری از او.راسل یعنی «کلاهبرداری آمریکایی» نامزد اسکار شد و سال بعدترش هم با فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» کلینت ایستوود تقریبا به یک قدمی اسکار رسیده بود که آن را از دست داد. بعد از «تک‌تیرانداز آمریکایی» او را در فیلم مهم دیگری ندیده‌ایم. «آلوها» ساخته کمرون کرو هم فیلم چندان درخشانی از کار درنیامد هرچند بازی کوپر در آن دلنشین بود.

نکته جالب اینکه سوژه فیلم مشابه یکی از بهترین فیلم‌های کلاسیک تاریخ سینما به همین نام است. فیلمی که جورج کیوکر سال ۱۹۵۴ با بازی جودی گارلند و جیمز میسون ساخت. در آن فیلم یک ستاره سینما به یک خواننده و بازیگر جوان کمک می‌کند تا به شهرت برسد هرچند خودش بخاطر مشکل الکل و پاگذاشتن به سنین بالا کارنامه‌اش رو به سقوط است. فیلم کیوکر یکی از بهترین درام‌های تراژیک موزیکال تاریخ سینماست که نامزد شش جایزه اسکار هم شد.

منبع اصلی هم فیلم کیوکر و هم فیلم بردلی کوپر، داستانی است که ویلیام ای.ولمن سال ۱۹۳۷ منتشر کرد و فیلم کوپر با کمی تغییر درحقیقت بازسازی فیلم کلاسیک کیوکر به شمار می‌رود.

جشنواره فیلم ونیز که از هفتم تا هفدهم شهریورماه برگزار می‌شود در حقیقت یکی از آغازکنندگان مهم فصل جوایز است. جشنواره فیلم ونیز قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان است و جایزه اصلی آن هم شیر طلایی است که به یکی از فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه داده می‌شود. فیلم کوپر البته در بخش خارج از مسابقه به نمایش درمی‌آید.

The post افتتاحیه جشنواره ونیز با فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود» بردلی کوپر appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا