تمامی مطالب

مارول به مناسبت ده سالگی جهان سینمایی خود جشنواره برگزار می‌کند

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

کمپانی فیلم‌سازی «مارول استودیوز» (Marvel Studios) اعلام کرده است که به مناسبت دهمین سالگرد اکران اولین فیلم جهان سینمایی مارول یک جشنواره‌ی ویژه برگزار خواهد کرد. در طول این جشنواره که از تاریخ ۳۰ آگوست (۸ شهریور) تا ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) برگزار خواهد شد، تمام ۲۰ عنوان فیلم جهان سینمایی مارول به شیوه آیمکس روی پرده‌های بزرگ اکران می‌شوند.

در طول این جشنواره که از تاریخ ۳۰ آگوست (۸ شهریور) تا ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) برگزار خواهد شد، تمام ۲۰ عنوان فیلم جهان سینمایی مارول به شیوه آیمکس روی پرده‌های بزرگ اکران می‌شوند.

این جشنواره شامل سه فیلم هم می‌شود که تاکنون به صورت آیمکس به نمایش درنیامده‌اند؛ فیلم‌های «آیرون من» (مرد آهنی) و «هالک شگفت‌انگیز» (Incredible Halk) محصول ۲۰۰۸ و «کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو» که سال ۲۰۱۱ روانه پرده سینماها شده بود. در طول پنج روز اول جشنواره تمام ۲۰ فیلم به ترتیب سال پخش‌شان به نمایش درمی‌آیند و پس از آن دو روز تمرکز روی فیلم‌هایی است که به «مبدا و منشا» و «همکاری‌های تیمی» ابرقهرمان‌های مارول می‌پردازند. درنهایت روز آخر قرار است دو فیلم به انتخاب طرفداران مارول اکران شود.

کوین فیگ، تهیه‌کننده و رییس استودیوی مارول می‌گوید: «ما از خیلی وقت پیش می‌دانستیم که می‌خواهیم حاصل این ده سال فعالیت استودیوی مارول را باشکوه و بزرگ جشن بگیریم و خب شما نمی‌توانید چیزی بزرگتر از آیمکس پیدا کنید. این یک بزرگداشت باورنکردنی و عظیم برای طرفداران جهان سینمایی مارول خواهد بود. آن‌ها قادرند همه فیلم‌های مارول را پشت سر هم در این چند روز ببینند و واقعا در جهان سینمایی مارول غرق شوند.»

کمپانی دیزنی سال ۲۰۰۹ استودیوی فیلمسازی مارول را به قیمت ۴ میلیارد دلار خرید. این ۲۰ فیلم محصول مارول در داخل آمریکا چیزی حدود ۶ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار فروش داشتند و فروش جهانی‌شان به ۱۷ میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار رسید.

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» که امسال به نمایش درآمد با فروشی معادل ۲ میلیارد و ۴ میلیون دلار چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد و درست بعد از آثاری مثل «آواتار» و «تایتانیک» جیمز کامرون و فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» قرار گرفت. از محصولات مارول فیلم «پلنگ سیاه» (بلک پنتر) هم سومین فیلم پرفروش در آمریکای شمالی شد.

کمترین فروش میان فیلم‌های مارول مربوط به «هالک شگفت‌انگیز» است که ادوارد نورتون در آن بازی می‌کند و در سرتاسر جهان فقط ۲۶۳ میلیون دلار فروخت.

فیلم‌های کمپانی مارول هر چه جلوتر آمده‌اند از لحاظ سینمایی هم بهتر شده‌اند و امتیازهای بهتری از سوی منتقدان دریافت کرده‌اند. فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» ساخته برادران روسو که امسال به نمایش درآمد توانسته امتیاز ۶۸ از ۱۰۰ را از منتقدان کسب کند. «پلنگ سیاه» هم با امتیاز ۸۸ از ۱۰۰ امسال تحسین منتقدان را برانگیخت.

بیشتر بخوانید: بهترین و بدترین فیلم‌های مارول از نگاه منتقدان

منبع: Variety

The post مارول به مناسبت ده سالگی جهان سینمایی خود جشنواره برگزار می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا