تمامی مطالب

نظر منتقدان درباره فیلم Mission: Impossible – Fallout

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

فیلم «ماموریت: غیرممکن- فال‌اوت» (Mission: Impossible – Fallout) ششمین عنوان در مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن است. این اکشن جاسوسی را کریستوفر مک‌کواری کارگردانی کرده است؛ مردی که پیش از این قسمت پنجم همین مجموعه را هم کارگردانی کرده بود و به عنوان نویسنده فیلم‌های برایان سینگر (فیلم‎‌هایی مثل مظنونین همیشگی و والکیری) نیز شناخته می‌شود. فیلم شرایط پیچیده‌ای را روایت می‌کند که پس از بد پیش رفتن یک عملیات برای ایتن هانت و تیمش پدید می‌آید.

ساخت مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن از سال ۱۹۹۶ آغاز شد زمانی که تام کروز ستاره اصلی این فیلم‌ها ۳۴ ساله بود و تا حال که ۵۵ سال سن دارد ادامه یافته است. کریستوفر مک‌کواری تنها کارگردانی است که با ساختن Mission: Impossible – Fallout در مجموعه ماموریت:غیرممکن بیش از یک فیلم ساخته. پیش از این ۴ کارگردان مختلف قسمت‌های اول تا چهارم مجموعه را کارگردانی کرده بودند.

اکران ماموریت غیرممکن: فال‌اوت از جمعه هفته گذشته آغاز شد و توانست در اولین آخرهفته اکران بیش از ۶۱ میلیون دلار بفروشد؛ فروشی که فیلم را هفته گذشته در صدر جدول باکس‌آفیس قرار داد و احتمال زیادی وجود دارد که این برتری در این آخر هفته هم حفظ شود. این اثر سینمایی ظرف یک هفته گذشته در مجموع چیزی حدود ۲۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است.

در شرایطی که بازخورد مردم به آخرین قسمت از مجموعه ماموریت:غیرممکن مثبت بوده، منتقدان هم در مجموع فیلم را پسندیده‌اند. نقدهایی که در پایگاه اینترنتی متاکریتیک ثبت شده، نمره ۸۶ را برای این فیلم به ثبت رسانده. نمره‌ای که از طریق ۵۶ نقد مثبت و ۲ نقد میانه به دست آمده و این فیلم را به یکی از ۱۳ فیلم برتر سال ۲۰۱۸ تا به این جا از نظر منتقدان بدل کرده است. با نگاهی به رویکرد کلی منتقدان می‌توان دریافت که اغلب آن‌ها المان‌های اکشن فیلم را دوست داشته‌اند و به نظرشان سرگرم‌کننده رسیده؛ در عین حال بیشتر منتقدان معتقدند فیلم به واسطه فیلم‌نامه و ایجاد جدال‌های درونی و اخلاقی توانسته چیزی بیش از یک اکشن تابستانی باشد و ارزش‌های یک درام باکیفیت‌تر را پیدا کرده است.

در ادامه تعدادی از این نقدها را با هم مرور می‌کنیم، باید توجه کنید که پایگاه متاکریتیک بیشتر از نشریات و منتقدان سرشناس آمریکایی تشکیل شده و عموما بازتاب دهنده نگاه منتقدان آمریکایی به هالیوود است:

ایندی‌وایر (۱۰۰ از ۱۰۰)

خیلی طول نمی‌کشد که دریابید ماموریت:غیرممکن- فال‌اوت یکی از بهترین‌ اکشن‌هایی است که تا به حال ساخته شده…فال‌اوت بر دوراهی اخلاقی مرکزی ایتن تمرکز می‌کند؛ چیزی که فیلم را به یک درام ارزشمند تبدیل می‌کند نه یک بلک‌باستر تابستانی بی‌کیفیت. فیلم از لحظه آغاز یک سوال را پیش می‎‌کشد: آیا علاقه و توجه ایتن هانت به سایرین بزرگترین نقطه ضعف و در عین حال بزرگترین نقطه قوت او نیست؟

نیویورک تایمز (۹۰ از ۱۰۰)

ماموریت:غیرممکن- فال‌اوت یک جور ماشین سرگرمی است که هر چه دلتان بخواهد در خودش دارد. ماشینی که در جهان سیر و سفر می‌کند و ماجراهایی مربوط به بمب هسته‌ای، تهدیدهای اسرارآمیز و چیزهای زیبای خطرناک دیگری را نشان‌تان می‌دهد. البته باید گفت فیلم بیشتر از هر چیز به تام کروز تکیه می‌کند؛ یک فراانسان که می‌دود، می‌پرد، شیرجه می‌زند، رانندگی می‌کند، می‌افتد و یک خرده قصه جذاب را به یک خرده قصه دیگر می‌چسباند. خلاصه که تام کروز دوباره بابت پولی که می‌دهیم و به سینما می‌رویم حسابی خودش را به زحمت انداخته.

یواس‌ای تودی (۷۵ از ۱۰۰)

صحنه‌هایی مثل آویزان‌شدن از هلیکوپتر یا دویدن روی سقف پشت بام برج‌های بلند نیست که وجه «غیرممکن» فیلم را می‌سازند، در واقع باید گفت این‌ها ماموریت‌های بسیار ممکنند. بخش «غیرممکن» ماجرا و آنچه ماموریت:غیرممکن- فال‌اوت را از تعدادی فیلم اکشن بی‌خاصیت دیگر متمایز کرده و به آن عمق بخشیده مسائل اخلاقی‌ آن است؛ مسایل اخلاقی که ایتن هانت و تیمش را درگیر می‌کند.

گاردین (۶۰ از ۱۰۰)

تام کروز بازگشته و باز هم حرکات معروف و آشنای خود را در این فیلم به نمایش می‌گذارد. شیوه‌های خاص دویدن، موتورسواری‌ها و ماشین‌سواری‌ها، بالا رفتن و پریدن از برج‌های بلند و آویزان شدن از هلیکوپترها و هواپیماها… باید بپذیریم که این ماموریت: غیرممکن که دومین فیلم کریستوفر مک‌کواری در این مجموعه است هم مثل باقی قسمت‌ها احمقانه و پیچ در پیچ است گرچه این نکته را هم نمی‌شود انکار کرد که تعلیق و هیجان کلی نهفته در این ژانر سرگرم‌کننده است.

The post نظر منتقدان درباره فیلم Mission: Impossible – Fallout appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا