تمامی مطالب

بازیگر نقش آلبر در سریال «ارتش سری» درگذشت

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

خبر درگذشت بازیگر سریال ارتش سری برای ما یادآور نوستالژی‌های دهه ۶۰ است. اسم برنارد هپتون از آن تیتراژ خاطره‌انگیز سریالی که اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ بارها از تلویزیون پخش شد ممکن است در ذهن کسی نمانده باشد. اما کاراکتر آلبر فوآره را طرفداران آن سریال بخاطر دارند. سریال « ارتش سری» در دهه ۶۰ یکی از پرطرفدارترین سریال‌هایی بود که از صدا و سیما پخش می‌شد. داستان یک گروه نهضت مقاومت در زمان جنگ جهانی دوم در بروکسل که زیر پوشش رستورانی به نام کاندید با نازی‌ها مبارزه می‌کردند. صاحب رستوران آلبر فوآره با بازی برنارد هپتون بود. بازیگر انگلیسی که روز گذشته در ۹۲ سالگی درگذشت.

او یکی از مشهورترین بازیگران تلویزیون بریتانیا در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی بود. و البته قبل‌تر از آن روی صحنه تئاتر حضور موفقی داشت. از دیگر نقش‌های تلویزیونی او که خیلی موردتوجه قرار گرفت اقتباسی از یکی از داستان‌های لوکاره بود که در آن نقش اسمایلی را بازی می‌کرد. کارآگاهی که جان لوکاره جاسوسی‌نویس خالقش است. گاردین در توصیف بازیگری او نوشته: «هیچ‌وقت ستاره اولی نبود که روی جلد مجلات ظاهر شود اما آن‌قدر حضورش در سریال‌های تلویزیونی وزن داشت که چهره آشنایی باشد.»

حضورش در سینما خیلی کمرنگ بود. مهم‌ترین فیلمش «کارتر را بگیر» بود که در آن کنار سر مایکل کین نقش‌آفرینی کرد. در فیلم «بری لیندون» هم حضور کوتاهی داشت. هپتون در فیلم «گاندی» ریچارد آتن‌بارو هم بازی کرده است.

هپتون از آن چهره‌هایی است که به واسطه سریال «ارتش سری» در ایران شاید بیش از بقیه کشورها شناخته‌شده و محبوب باشد. سریالی که توسط جرارد گلیستر در شبکه بی.بی.سی تولید شده بود. گلیستر قبل‌تر خودش خلبان بود و درنتیجه پایه سریال داستان‌های واقعی بودند. این وسط باید از دوبلور نقش برنارد هپتون در سریال «ارتش سری» هم یاد بکنیم. ایرج رضایی از آن دوبلورهای درجه یکی است که در بسیاری از سریال‌های انگلیسی از جمله «پوآرو» و همین «ارتش سری» کار دوبله انجام داده است.

The post بازیگر نقش آلبر در سریال «ارتش سری» درگذشت appeared first on دیجی‌کالا مگ.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا