تمامی مطالب

30 نکته جالب درباره لئوناردو دی‌کاپریو که احتمالا نمی‌دانید

لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم‌های پرفروش و جاودانه‌ای مثل «گرگ وال استریت» (Titanic ،(The wolf of wallstreet و «از گور برخاسته» (Revenant) به ایفای نقش پرداخته است.

او بیشتر به خاطر روابطش با سوپر مدل‌های زیبا و این که بازیگر بسیار با استعدادی است شناخته شده است. در این مقاله با نکاتی که تاکنون درباره «لئوناردو دی‌کاپریو» (Leonardo DiCaprio) نمی‌دانستید، آشنا خواهید شد.

1. لئوناردو در ۱۱ نوامبر ۱۹۷۴ در لس آنجلس به دنیا آمده است. والدین او «جورج دی‌کاپریو» (George DiCaprio) و «ایرملین ایندربرکن» (Irmelin Indenbirken ) هستند.

لئوناردو دی کاپریو

2. انتخاب اسم لئوناردو برای او به این دلیل بود که اولین بار که در شکم مادرش لگد زد، او جلوی تابلویی از لئوناردو داوینچی ایستاده بود.

3. دوران ابتداییش را در دبستان سیدز گذراند و در تابستان در کلاس‌های هنرهای مفهومی شرکت کرد.

4. اولین حضور مهم تلویزیونیش را با مجموعه‌ی (1990) Parenthood در نقش گری باکمن تجربه کرد.

5. در سال 1994 لئوناردو دی کاپریو برای بازیش در فیلم «چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد» (What’s Eating Gilbert Grape) در سن 19 سالگی نامزد جایزه اسکار شد. او به عنوان هفتمین بازیگر کم سن و سالی که نامزد اسکار شده، شناخته می‌شود. (در 19 سالگی)

6. دی کاپریو در یکی از مصاحبه‌های خود گفته که بازی در نقش «آرنی» در فیلم What’s Eating Gilbert Grape لذت‌بخش‌ترین ایفای نقشش بوده است.

7. در سال 1998 او اتاقی پر از کامپیوتر و دیگر امکانات را به کتابخانه نیو لس فلیز اهدا کرد. جالب اینجا که این اتاق دقیقا در جایی ساخته شده که لئو در آنجا به دنیا آمده بود.

8. دی‌کاپریو اظهار داشته که قبل از اینکه قرارداد بازی در فیلم تایتانیک را امضا کند حسابی مردد بوده چون که فکر می‌کرد این فیلم جزو فیلم‌هایی نیست که به سبک بازی و روحیات او بخورد.لئوناردو دی کاپریو
9. پدرش نصف آلمانی نصف ایتالیایی و مادرش آلمانی است.

10. قبل از این که تصمیم بگیرد تا تحصیلاتش را به طور جدی آغاز کند و به مدرسه John Marshall High School بپیوندد در Los Angles Center تحصیل می‌کرد.

11. در سال ۱۹۹۸ او توسط PEOPLE MAGAZINE به عنوان یکی از ۵۰ فرد زیبای دنیا انتخاب شد.

12. او توسط «باز لورمن» (Baz Luhrmann) انتخاب شده بود که در فیلم «الکساندر بزرگ» (Alexander The Great) بازی کند که پس از آن فیلمی به همین نام با کارگردانی «الیور استون» (Oliver Stone) باعث شد که فیلم لورمن به چشم نیاید.

12. قرار بود که او در فیلم «روانی آمریکایی» (American Psycho) بازی کند و 20 میلیون دلار برای این پروژه بگیرد اما به دلیل تداخل برنامه‌هایش نتوانست این نقش را بپذیزد و پس از او «کریستن بیل» (Christian Bale) این نقش را بازی کرد.

13. دی‌کاپریو می‌گوید که بازیش در فیلم «هوانورد» (Aviator) بسیار برایش تاثیرگذار بوده و اختلالات وسواس فکری- عملی که در بچگی داشته را برایش یادآور شده بود.

14. او بازی در نقش «مایکل پیت» (Michael Pitt) در فیلم «خیالباف‌ها» (The Dreamers) را در سال 2003 رد کرد چون به نظرش سنش بالاتر از آن بود که بخواهد نقش دانشجوی 20 ساله را بازی کند.

15. او برای بازی در نقش «پیتر پارکر» (Peter Parker) در مرد عنکبوتی انتخاب شده بود اما دست آخر نقش به دوست کودکی‌اش «توبی مگوایر» (Tobey Maguire) داده شد.

16. لئوناردو دی‌کاپریو به شدت دوست داشت که نقش «گتسبی بزرگ» (The Great Gatsby) را بازی کند چون به نظر او گتسبی بزرگ شخصیتی نمادین است که به نوعی از هیچ، به همه چیز رسیده است. گتسبی در آن واحد هم می‌تواند عاشقی دلخسته باشد، هم یک مرد وسواسی ثروتمند و هم گانگستری خطرناک.

لئوناردو دی کاپریو

17. در انتخابات سال 2004 علناً از جان کری حمایت کرد. وی در 11 ایالت سفر کرد و 20 سخنرانی درباره محیط زیست انجام داد و توضیح داد که چگونه دولت بوش به محیط زیست آسیب رسانده است.

18. در حین انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸، لئوناردو دی کاپریو ۲۸۰۰ دلار به کمپین انتخاباتی باراک اوباما اهدا کرد. که این بیشترین میزان پولی است که یک فرد در طی انتخابات می‌تواند به کمپینی اهدا کند.

19. یکی از نزدیک‌ترین دوستان او «مارک والبرگ» (Mark Wahlberg) است.

لئوناردو دی کاپریو

20. او که برای بازی در فیلم«الماس خونین» (Blood Diamond) به افریقای جنوبی رفته بود سرپرستی یک دختر یتیم را به عهده گرفت البته او این دختر افریقایی را با خودش به آمریکا نبرد و به صورت غیر حضوری سرپرستی او را به عهده دارد. لئو با تلفن با دختر خوانده اش صحبت می‌کند و ماهانه برای او پول می‌فرستد.

21. او بنیاد لئوناردو دی کاپریو را تأسیس کرد که سازمانی غیرانتفاعی است که وظیفه اش بالا بردن آگاهی در مورد محیط زیست است. با آنکه این سازمان به تمام جنبه های محیط زیست می پردازد، ولی تمرکز آن بر گرم شدن جهانی و محافظت از تنوع زیستی کره زمین و حمایت از انرژی های تجدیدشونده است.

22. در سال 2007 وی نقش مهمی در «ساعت یازدهم»، مستندی درباره رابطه مردم با طبیعت و گرم شدن جهانی داشت. وی یکی از تهیه‌کنندگان و نویسندگان این مستند و راوی آن بود.

23. او به ورزش هم علاقه دارد. فوتبال، بسکتبال، ‌هاکی و موج سواری ورزش‌های مورد علاقه او هستند که اگر وقت داشته باشد آنها را انجام می‌دهد.

24. گروه موسیقی راک K3 برای او آهنگی ساخته‌اند به نام «من عاشق لئوناردو دی کاپریو هستم» (I Am In Love With Leonardo DiCaprio).

25. کارگردان مورد علاقه دی کاپریو برای همکاری، «مارتین اسکورسس» (Martin Scorcese) است که تا به حال دی کاپریو در 5 فیلم او، «دار و دسته‌های نیویورکی» (Gangs Of New York)، هوانورد، «جدامانده» (The Departed)، «جزیره شاتر» (Shutter Island) و گرگ‌های وال استریت، حضور داشته است.

لئوناردو دی کاپریو

26. دی کاپریو دارای خانه ای در شهر لس آنجلس و آپارتمانی در شهر نیویورک آمریکا است. وی همچنین صاحب جزیره ای در بلیز است.

27. جدا از ۳ جایزهٔ گلدن گلوب، او هیچ‌وقت جایزهٔ بزرگتری نبرده بود. او پیش از این ۶ بار نامزد اسکار شده بود تا اینکه بالاخره در سال ۲۰۱۶ به خاطر بازی در فیلم «بازگشته» (Revenant) توانست این جایزه را از آن خود کند.

لئوناردو دی کاپریو

28. دی کاپریو همچنین حامی حقوق همجنس‌گرایان نیز هست. در آوریل 2013 او مبلغ 61000 دلار را به سازمان اتحاد همجنس‌گرایان علیه افترا (GLAAD) که صدا و تصویر همجنس‌گرایان را در رسانه نمایان می‌کند، داد.

29. او هنوز با هم‌بازیش در فیلم‌های تایتانیک و «جاده انقلابی» (Revolutionary Road)، «کیت وینسلت» (Kate Winslet)، دوستی نزدیکی را دارد.

لئوناردو دی کاپریو

30. درآمد لئوناردو دی کاپریو 200 میلیون دلار است.

منبع :Boomsbeat

نوشته 30 نکته جالب درباره لئوناردو دی‌کاپریو که احتمالا نمی‌دانید اولین بار در گیم شات پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا