تمامی مطالب

با شخصیت‌های بازی Mass Effect: Andromeda آشنا شوید (بخش اول)

اگر فضای خلع بین سیارات، سفینه‌های در حال حرکت در میان این فضا و سایر پدیده‌های بیگانه را نادیده بگیریم، به شخصیت‌های بازی Mass Effect: Andromeda خواهیم رسید؛ افراد و بیگانگانی که می‌جنگند، با یکدیگر در ارتباط خواهند بود و سایر مواردی که در اینجا قصد نداریم به آنها بپردازیم. سه گانه اصلی این بازی را می‌توان یک اُپرای شاهکار فضایی دانست و مطمئناً جدیدترین نسخه آن‎‌ها به عنوان یک وارث نیز پای به عرصه گذاشته تا بازی نقش آفرینی دیگری را به ما نشان دهد، بازی با داستان و درگیری‌های منحصر بفرد شخصیت‌ها. چه کسی می‌تواند موسیقی‌های شاد Mordin از دانشمندان Salarians را فراموش کند؟

خوشبختانه بازی Mass Effect: Andromeda لحظه‌های ارزشمندی را برای ما خلق خواهد کرد. با فرا رسیدن زمان عرضه بازی به‌نظر می‌رسد که زمان آن رسیده است تا نگاهی به شخصیت‌های اصلی و فرعی آن بیندازیم و با آنها بیشتر آشنا شویم. در بخش اول شخصیت‌های اصلی این بازی را معرفی خواهیم کرد.

خانواده رایدر (Ryders)

بازی Mass Effect: Andromeda

بگذارید نگاهی به شخصیت‌های اصلی بازی Mass Effect: Andromeda داشته باشیم. اسکات (Scott) و سارا (Sara) رایدر، خواهر و برادری دو قلو که حدود 20 سال سن دارند و قابلیت اجرای بازی با هر یک از آنها را خواهید داشت. هر یک از این دو شخصیت را که انتخاب کنید در مرکز حوادث قرار خواهید داشت و رهبری خدمه را به عهده خواهید گرفت (البته باید یادآوری کنیم که بعضی از قابلیت‌های فرمانده شپرد در سه گانه اصلی در این بازی وجود نخواهد داشت!)

همچون فرمانده شپرد (Shepard) در سه گانه اصلی شما قادر خواهید بود تا به سفارشی سازی اجزاء شخصیت خود بپردازید؛ گرچه اگر با تنظیمات اصلی شروع به اجرای بازی نمایید، NPCها بجای استفاده از عبارت رایدر (Ryder) شما را با نام شخصیتی که انتخاب کرده‌اید (سارا یا اسکات) صدا خواهند کرد. در ضمن لازم به ذکر است که جهت جلوگیری از ایجاد اشتباه، پدر دو قلوهای رایدر و همچنین خود دو قلوها، با نام اصلی صدا زده خواهند شد.

آلک رایدر (Alec Ryder) نام پدر دوقلوهای رایدر است و عنوان رهبر Pathfinder و یک سرباز N7 را به خود اختصاص داده است و به عنوان فرزندان پدر، شما بایستی خدمه خود را در مراحل بازی رهبری کرده و به اکتشاف در کهکشان Andromeda دست زنید و سیاره‌های جدیدی را برای ساکن شدن کشف کنید.

این که رایدرها که هستند به شما بستگی خواهد داشت. شما قادر خواهید بود تا به عنوان یک قهرمان، یک سرباز سخت کوش یا چیزی در میان آنها بازی کنید. سیستم morality بازی Andromeda نسبت به گذشته تغییراتی داشته است.

چیز دیگری که باید بدانید این است که رایدر دارای یک حیوان است، یک میمون فضایی و اینطور که به‌نظر می‌رسد این حیوان مدام در حال جست و خیز کردن خواهد بود.

حال نگاهی به اعضای گروه بازی Andromeda داشته باشیم.

در این بازی مردان، زنان و بیگانگانی حضور دارند که به عنوان خدمه شما فعالیت خواهند داشت و شما قادر خواهید بود تا به آنها دستور دهید و ماموریت‌هایی را واگذار کنید. هر یک از این افراد دارای مهارت‌های منحصر بفرد به خود هستند و تعاملات گسترده‌ای با رایدر خواهند داشت که انواع این تعاملات را خودتان در بازی خواهید دید!

کورا هارپر (Cora Harper)

بازی Mass Effect: Andromeda

همچون رایدرها، کورا نیز به عنوان یک گونه انسانی در سفینه آن‌ها حضور خواهد داشت. بنابراین او یکی از دو خدمه‌ای بوده که از ابتدای بازی در دسترس است. اولین نگاه اجمالی ما به این شخصیت در کنار لیام و تریلر جدید مربوط به زمین بوده است، جایی که فهمیدیم او احساساتی نسبت به اسکات رایدر دارد. جزئیات دیگری در مورد او در جزئیات تیم Pathfinder آشکار شد.

کورا متخصص عملیاتی تیم شما جهت ماموریت‌های روی زمین است، یک انسان حیاتی و یکی از دو خدمه‌ای که از ابتدا با آنها سر و کار خواهید داشت. پس از خدمت در ارتش متحدین، او در خدمت دختران Talein بوده است، یک واحد کماندوی Asari به عنوان بخشی از نیروهای ارتش. او دومین فرمانده انسان تیم Pathfinder و جانشین آلک رایدر بوده و بنابراین این موضوع کمی عجیب است که یکی از فرزندان آلک رایدر بجای او فرماندهی Pathfinder را بدست می‌گیرد. مطمئناً این مشکلی است که در برخی مواقع برطرف خواهد شد!

چندی پیش در سایت Reddit بخش‌هایی از بازی Andromeda لو رفت و براساس آن، کورا دارای قابلیت ساخت سپری برای محافظت از هر کسی است و در حالی که هیچیک از گلوله‌های دشمن به شما برخورد نمی‌کند، شما قادر خواهید بود که همچنان به شلیک‌های خود ادامه دهید.

توانایی‌هایی در زمینه زیست محیطی در بازی Mass Effect 3 در انحصار Asari Justicar Adept قرار داشت که نشان از وجود ارتباطی میان کورا و Adept می‌باشد. براساس گزارش سایت Mass Effect از قابلیت‌های زیستی مورد علاقه کورا استفاده از آن با اسلحه شاتگان است که او را شبیه به Vanguard خواهد کرد.

یک چیز دیگر، نام خانوادگی او شباهتی به یکی از شخصیت‌های قدیمی دارد Illusive Man که نام او جک هارپر (Jack Harper) بود، این موضوع واقعاً جالب است.

لیام کاستا (Liam Kosta)

بازی Mass Effect: Andromeda

لیام در تیم Pathfinder متخصص در امور بحرانی است. براساس جزئیات ارائه شده تیم، او در دانشگاه درس مهندسی خوانده است اما درس خود را جهت حضور در آکادمی پلیس رها کرده است. او توسط الک رایدر انتخاب شده است و علت این انتخاب مهارت‌های چند گانه او است. او همچنین اهل لندن است و در نتیجه لهجه انگلیسی قابل توجهی دارد.

مک والترز (Mac Walters)، کارگردان نوآوری بازی در مورد لیام به گیم اینفورمر گفت:

لیام فرد جوان، مشتاق و در برخی موارد آرمان‌گرا است.

لیام امید زیادی برای آینده بشریت در بازی Andromeda دارد و به تیم خود در شرایط بحرانی کمک خواهد کرد اما او همچنین بسیار عجول است و واکنش‌های احساسی شدیدی در صورتی که شرایط خوب نباشد خواهد داشت.

اگرچه لیام فرد شادی است اما وظایف خود را با جدیت و تحت پشتیبانی رایدر انجام می‌دهد و براساس گفته آقای والترز او همواره پشت رایدر خواهد بود.

بهترین سرنخ‌های ما در ارتباط با توانایی‌های لیام در مبارزه از پروفایل آن در سایت Mass Effect بدست می‌آید. او مخصوص درگیری‌های نزدیک بوده و دارای سرعت بسیار زیادی بوسله جت پرواز خود می‌باشد. توانایی مورد علاقه او havoc strike است که بوسیله آن به سمت دشمن حرکت کرده، او را بی‌حس و سپس نابود خواهد کرد. در بخش چند نفره بازی Mass Effect 3 قابلیت havoc strike در انحصار سرباز Turian Havoc قرار داشت که این نشان می‌دهد لیام از دسته سربازان است. او همچنان مهندسی می‌خواند و بنابراین نمی‌توان روی فنی بودن او حساب باز کرد.

پیبی (Peebee)

بازی Mass Effect: Andromeda

پیبی یک Asari است اما اگر تصورات قبلی خود از سه گانه را در مورد این شخصیت داشته باشید، بزرگترین اشتباه خود را مرتکب شده‌اید، او شباهت اندکی با لیارا (Liara) یا سامارا (Samara) یا مورنیث (Morinth) دارد.

والترز در مورد او اعلام کرد:

او بسیار جوشی است، لیارا دارای شخصیتی جدی بود. پیبی در مواقع بحرانی جوش بسیاری خواهد زد. او از قوانین یا فرهنگی یا هر چیز دیگری پیروی نمی‌کند؛ او حتی علاقه‌ای به تیم و کار تیمی ندارد.

شرکت بایوور (BioWare) قصد دارد تا با احساسات شما نسبت به بیگانگان بازی کند بنابراین این دوست Asari جدید شما را دمدمی مزاج و رک و راست طراحی کرده است نه یک فرد موقر و دیپلمات. تصور می‌کنم که این طبیعت مرحله استعماری باشد. اسم او در واقع اسم ابتدایی او بوده و در واقع اختصاری از اسم اصلی او یعنی Pelessaria B’Sayle است.

براساس توضیحات این شخصیت در سایت Mass Effect او آسیب شناسی مستقل است. او به تکنولوژی ناشناخته علاقه بسیاری دارد که در ماجراجویی‌های شما بدردتان خواهد خورد.

مشخصات پیبی توضیح می‌دهد که او تلفنگ‌دار است. سلاح مورد علاقه او یک سلاح Sidewinder Outlaw است و قدرت مورد علاقه او تهاجم می‌باشد. تا بدانجا که ما خبر داریم، این نیرو، نیروی جدیدی در سری بازی Mass Effect است، بنابراین پیبی در دسته biotic و Adept قرار می‌گیرد و دارای ترفندهای جدیدی است.

همچنین تایید شده است که او دارای روابطی خواهد بود. صدا پیشه او کریستین لیکین (Christine Lakin) در ارتباط با این شخصیت می‌گوید که پیبی یکی از بامزه‌ترین شخصیت‌هایی است که تاکنون صدا پیشگی آن را برعهده داشته است.

وترا نیکس (Vetra Nyx)

بازی Mass Effect: Andromeda

زمانیکه پروفایل وترا در سایت Mass Effect قرار گرفت، بالاخره جزئیاتی از او نیز بدست ما رسید، او یکی از خدمه زن Turian شما است. او در سرزمین Turian در Palaven بدنیا آمده است و همچون یک کوچ نشین است و در بعضی موارد به نقاط اشتباهی کوچ کرده است. او از چنگ قاچاقچیان و مزدوران نجات یافته است. به‌نظر می‌رسد زمانیکه با کلاهبرداران سر و کار داشته باشید، وترا می‌تواند کمک شایانی برای شما باشد.

زمانی که خود را به او اثبات کنید، اعتماد ابدی او را بدست خواهید آورد. در میدان نبرد او از سلاح ویرایش شده Cyclone خود استفاده خواهد کرد و زره سفارشی سازی شده و قدرتمند خود را خواهد پوشید که با سپرهای مدافعی تجهیز شده است، البته این سپرها باید فعال شوند. اشاره‌ای به توانایی زیستی در مورد او نشده است و می‌توان او را در دسته فنی، نبرد و مهندسی و شاید هم یک مامور مخفی قرار داد.

قابلیت‌های وترا در تریلر جدید زمین مشاهده شد، تریلری که در آن او به همراه سارا رایدر و درک (Drack) در ماموریتی به سمت سیاره Kadara حضور داشت.

اگر بدنبال داشتن رابطه با این Turian هستید، شرکت بایوور صرفاً اعلام داشته است که می‌توانید با او صحبت کنید و واکنش او را ببینید. صدا پیشه وترا، دنیل رایان (Danielle Rayne) نام دارد که پیش از این او را در Revenge ،Hawaii Five-0 و فیلم کوتاه Portal: No Escape دیده‌ایم.

در پایان باید گفت که وترا دارای ابزار منحصر بفرد مربوط به خود است.

درک (Drack)

بازی Mass Effect: Andromeda

درک یک Krogan مذکر است، کسی که یک لباس فضایی قابل توجه می‌پوشد! او را در تریلر مربوط به TGA مشاهده کردیم که در کنار وترا و رایدر قرار داشت و همچنین در تریلر زمین نیز شاهد این شخصیت بوده‌ایم. در این تریلر اسکات رایدر می‌گوید:

من به ارتش نیاز ندارم، یک Krogan دارم.

براساس گزارش سایت گیم اینفورمر، Krogan دارای یک مرحله وفاداری است. نام این مرحله عنوان نشده اما براساس اطلاعات لو رفته:

اگر شما ماموریتی را بردارید و به او کمک کنید تا مخفیگاه قانون شکنان را نابود کند و به کشتی بازگردید، وفاداری درک را خواهید داشت و نیروهای تحت امر خود را افزایش خواهید داد و مهارت‌های جدیدی برای درک ایجاد خواهد شد.

ما هیچ ایده‌ای از اینکه او در نبردها چگونه خواهد بود نداریم اما می‌دانیم که biotic این نژاد بسیار نادر است. به‌جز Urdnot Wrex که دارای قدرت‌های biotic بود و عنوان استاد نبرد را به خود اختصاص داده بود، سایر Kroganهای دیده شده در این بازی صرفاً دارای یک شاتگان و زره سنگین بوده‌اند.

جال (Jaal)

بازی Mass Effect: Andromeda

می‌دانیم که اعضای گروه پنج نفر خواهند بود مگر آنکه دوقلوی شما دارای شاخه مربوط به خود باشد که این موضوع امکان‌پذیر است. براساس گفته سایت یوروگیمر، شرکت بایوور تایید کرده است که حداقل یکی از اعضای گروه شما از کهکشان جدید خواهد بود. به موجب این تاییدیه بایستی Angara را معرفی کنیم، کسی که در تریلر جدید زمین دیده شد.

مدتی پس از تریلر منتشر شده، Funko به عنوان سازنده مجسمه اقدام به ساخت مجسمه‌های Andromeda کرد که یکی از آنها که به‌نظر می‌رسد همین Angaran ما باشد که تحت نام جال ساخته شده است. شرکت بایوور هنوز این موضوع را تایید نکرده اما به‌نظر می‌رسد این شخصیت که جنسیت او نیز هنوز مشخص نیست ششمین و آخرین عضو گروه شما خواهد بود.

شرکت بایوور اعلام کرده بود که اعضای گروه شما در این بازی‌ نسبت به سایر بازی‌های این سری کمتر خواهند بود. در بازی Mass Effect 2 ما دارای 12 اعضا بودیم که از طریق بسته الحاقی به این بازی اضافه می‌شدند و در بازی Mass Effect 3 دارای هفت عضو بودیم که Prothean و Javik از طریق بسته الحاقی به این بازی اضافه می‌شدند. اینکه تعداد اعضای گروه شما در Andromeda در کل 5 یا 6 نفر باشند غیرممکن نیست اما احتمال حضور یک یا دو شخصیت اضافه دیگر نیز وجود خواهد داشت که تا زمان عرضه ممکن است تعیین شوند یا آنکه بعدها از طریق بسته‌های توسعه دهنده به بازی اضافه شوند.

ادامه دارد…

منبع :pcgamesn

نوشته با شخصیت‌های بازی Mass Effect: Andromeda آشنا شوید (بخش اول) اولین بار در گیم شات پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا